برجسته کردن لب | بزرگ کردن لب
زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

توصیه هایی برای بزرگ کردن لب ها


در گذشته زیبایی صورت هر فرد محدود به همان ظاهر خدادادی بود که بر اساس ژنتیک هر فرد مشخص می شد، افراد خصوصیت ظاهری صورت که از پدر و مادر خود کسب می کردند را نمی توانستند تغییر دهند. ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هر فرد این امکان را دارد که تا حدود زیادی ظاهر خود را تغییر دهند. مثلا فردی که از بینی بزرگ و قوزدار رنج می برد با جراحی بینی، ظاهر مناسب تری پیدا می کند. بزرگ کردن لب و برجسته سازی آن نا نیز جزو مواردیست که میتوان با استفاده از روش های مختلف انجام شود.

لبه ای برجسته یکی ازمعیارهای زیبایی صورت است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر چند بعضی از افراد به صورت طبیعی دارای لبهای برجسته می باشند، ولی بسیاری دیگر در حسرت داشتن این گونه لبها می باشند. در زیر روشهای مختلفی که به طور رایج برای برجسته کردن لبها به کار می رود به اختصار توضیح داده می شود. لازم به ذکر است که در این متن سعی شده به طور منصفانه و پرهیز از هر گونه تبلیغ مارک ژل یا پروتز خاص، مطالبی گفته شود.

روش های رایج برای برجسته کردن یا بزرگ کردن لب ها


بزرگ کردن لب ها، برجسته کردن لب ها

بزرگ کردن لب با پروتز لب


یکی از روشهای برجسته کردن هر قسمت از بدن استفاده از پروتز در زیر آن ناحیه است. پروتز برای برجسته کردن سینه، گونه و … استفاده می شود ولی آیا استفاده از پروتز در لبها مانند دیگر قسمتهای بدن رضایتمندی بالای بیماران را درپی دارد؟

برای جواب این سوال بهتر است به ویژگی لبها توجه کنیم.  اندازه لبها در حالت خنده دو برابر یا بیشتر از حالت غنچه است و با صحبت کردن شکل لبها به طور مداوم تغییر می کند. این خصوصیت لبها در دیگر اعضایی که پروتز برای آنها استفاده می شود دیده نمی شود از سوی دیگر تا کنون پروتزی که بتواند مانند لب انقباض و انبساط داشته باشد تولید نشده است. بر اساس مطالبی که در بالا گفته شد می توان به علت اینکه چرا متقاضیان پروتز لب زیاد نیستند پی برد. با وجود اینکه گذاشتن پروتز لب با بی حسی موضعی قابل انجام است و هزینه زیادی ندارد ولی افرادی که از این پروتز استفاده می کنند در حالت خنده و صحبت کردن از غیر طبیعی بودن لبها شکایت دارند. همین عامل باعث می شود که بعد از مدتی تمایل به خارج کردن پروتز لب داشته باشند.

با اینکه مدت زیادی است که پروتز لب در بازار وجود دارد ولی طرفداران زیادی در بین بیماران ندارد.

حجم دهی به لب با تزریق ژل یا فیلر


امروزه این روش پرطرفدارترین راه برجسته کردن لب (بزرگ کردن لب ها) است. از ژلهای مختلفی برای این کار استفاده می شود ولی استاندارد ترین نوع ژلی که استفاده می شود هیالورونیک اسید است. این ماده در غلظتهای مختلف با برندهای متفاوت در دسترس است. اسید هیالورونیک در بدن زود تجزیه می شود ولی با تکنولوژیهای جدید مولکولهای بزرگتری از آن فراهم شده که دیرتر تجزیه می شود. درصورتی که تزریق ژل به درستی و یکنواخت صورت گیرد لبها به بهترین شکل برجسته می شوند و از سوی دیگر در حین خندیدن و صحبت کردن طبیعی به نظر می رسد. نا متقارن بودن لبها و ناهمواریهای قابل دید از عوارض تزریق تمامی ژلها می باشد. بعضی از ژلها حرکت کرده و یا باعث ایجاد آبسه می شوند ولی این حالتها در هیالورونیک اسید کمتر دیده می شود. به طور کلی کم عارضه ترین ژل برای بزرگ کردن لب، هیالورونیک اسید با غلظت پایین است که بین 3 تا 6 ماه اثر دارد ولی به دلیل نیاز به تزریق های مکرر با فاصله زمانی کم، هزینه این کار بالاست و بیماران ترجیح می دهند از ژلهای غلیظتر استفاده کنند تا مقرون به صرفه شود.

به یاد داشته باشید در زمان فعلی که این مقاله نوشته شده است، در بین تمامی انواع ژلهای موجود در بازار دارویی، ژلهای دائمی و یا ژلهای با ماندگاری بیش از یک سال، برای لب توصیه نمی شوند. زیرا این ژلها با وجود مقرون به صرفه بودن عوارض بیشتری داشته و گاهی بیمار هزینه چند برابر آن را صرف درمان عوارض ناشی از تزریق ژل می کند.

به یاد داشته باشید از تزریق حجم زیاد ژل در لبها باید اجتناب کرد. هرچقدر حجم ژل تزریق شده بیشتر باشد احتمال دیدن ناهمواریهای پس از تزریق، در لبها بیشتر می شود. اگر شما لبهای بسیار نازکی دارید برای جلوگیری از ایجاد ناهمواری، نسبت به افراد عادی حجم کمتری از ژل برای شمامناسب است.

حجیم کردن لب با گرفت


در این روش چربی قسمتی از بافت بدن برداشته می شود و برای حجیم سازی لب در لبها قرارداده می شود. از این نظر که چربی از بافت خود بدن است احتمال عفونت بعد از تزریق بسیار کم است ولی ورم بعد از جراحی به مدت زیادی باقی می ماند و شکل دادن لب با این روش به خوبی تزریق ژل قابل انجام نیست. با وجودی که بعضی ادعا می کنند (گرفت) اثر موقتی دارد ولی اینگونه نبوده و اثر دائمی دارد. دائمی بودن اثر (گرفت) بستگی زیادی به روش جراحی و مهارت پزشک دارد.

برجسته کردن لب ها با جراحی لب


روشهای متعدد جراحی زیبایی لب برای برجسته کردن لب ها وجود دارد. این روش ماندگاری دائمی دارد و برای کسانی که لبهای بسیار نازک دارند بهترین روش محسوب می شود. تزریق حجم زیاد ژل در لبهای بسیار نازک همراه با عوارض زیاد بوده و برای بیمار راضی کننده نیست درحالی که اینگونه لبها بوسیله جراحی به خوبی برجسته شده و تغییر فرم لبتان با طراحی قابل انجام است. هرکدام از روشهای جراحی محدودیت و مزیتهای خود را دارد، اگر جهت برجسته کردن لب های خود تمایل به انجام روش جراحی لب داشتید بهتر است از عوارض احتمالی آن روش هم اطلاع کافی داشته باشید. مثلا اگر شما از آن دسته بیمارانی هستید که می خواهید تغییرات کمی در لبهایتان ایجاد شود روش جراحی زیبایی لب به شما توصیه نمی گردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x