ژل پاژ چیست؟
زمان مطالعه مطلب: 2 دقیقه

ژل پاژ چیست و عوارض آن کدام است؟

ژل پاژ یا همان پلی اکریل آمید نوعی ژل غیر قابل جذب است که حدود 8 الی 12 سال پیش رایج بود و سالهاست که دیگر استفاده نمیشود. این ژل به این خاطر که غیر قابل جذب است در صورت یا بدن باقی میماند و به مرور جابه جا میشود.

وقتی این ژل وارد بازار جهانی شد تنها مزیت آن ماندگاری دایم این ژل بود چون اغلب ژل هایی که وارد بازار شدند ماندگاری آنها بین 6 ماه الی 1 سال است.

این ژل در زمان خودش با استقبال شدیدی روبه رو شد ولی به مرور زمان و با توجه به عوارضی که از خود نشان دادند باعث شد افرادی که این ژل را تزریق کرده بودند در صدد خارج کردن آن از صورت (تخلیه ژل صورت) شوند.

عوارضی که ژل پاژ به همراه دارد

1-جابه جایی اشاره کرد که در نواحی مختلف صورت حرکت میکند.در این حالت قبل از تخلیه ژل پاژ حتما باید سونوگرافی انجام گیرد تا دقیق مشخص شود که این ژل به کدام قسمت حرکت کرده است.

2- تورم و التهاب: در قسمت هایی که مملو از ژل هستند گاهی تورم و التهاب دیده میشود البته بدون علایم عفونی در صورت فرد که یکی از دلایل بروز این تورم مثلا ضربه خوردن به همان قسمت از صورت که ژل به آن تزریق شده میباشد.

3-عفونت: در اکثر مواقع فرد مراجعه کننده با بروز عفونت مواجه شده است که این عفونت به صورت تورم چرکی در صورت قابل مشاهده است.

در بعضی از ژل های پاژ نا مرغوب که تزریق شده ایجاد فیبرز یا سفت شدن بافت زیر پوستی میشود.

حال بعد از سال ها با بروز چنین مشکلاتی افرادی که تزریق ژل پاژ داشتند چه در اثر عفونت که ترس از ایجاد عفونت به پزشکان متعدد مراجعه کرده که این ژل را از صورت تخلیه کنند.

در این مرکز دکتر بیات بعد از انجام سونوگرافی از صورت مراجعه کننده و مشخص شدن ژل پاژ و اینکه در کدام قسمت از صورت است و آیا جا به جا شدن بر مبنای تعداد نقاط و عمق نقاطی که ژل پاژ قرار دارد بنا به تشخیص خود اقدام به خارج کردن ژل مینماید.

در این روش هم میتوان هم از روی صورت هم از داخل دهان اقدام به خارج کردن ژل کرد. همه این روش ها بستگی به نظر پزشک و وضعیت بیمار دارد.

چون بعد از خارج کردن ژل صورت به حالت چاله می افتد و دارای پستی بلندی میگردد، مشاوران ما همراه با تخلیه ژل، تزریق چربی یا لیفت صورت را پیشنهاد میکنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x