Forehead Reduction Hairline Lowering
زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

 کوتاهی پیشانی

پیشانی بعنوان بخش مهم بالای صورت ، از نظر زیبایی، نقش مهمی در زیبا و جوان نشان دادن صورت دارد. یکی از معیارهای جذابیت بخش بالایی صورت فاصله ابروها تا خط رویش مو(طول پیشانی) است. با افزایش سن درآقایان این فاصله به دلیل ریزش مو بیشتر می شود و از طرفی درخانمهایی که به صورت ژنتیکی طول پیشانی زیاد است زیبایی چشمها در کنار این پیشانی طویل، چندان دیده نمیشود.

اغلب خانمها دریافته اند که با کوچک نشان دادن پیشانی خود میتوانند جذابیت چشمهایشان را بیشتر کنند،و با تغییرمدل موهای خود سعی در ایجادخطای دید و جذابتر نشان دادن پیشانی و بخش بالای صورت خود دارند.چتری زدن موها استفاده از تاج گل وحتی استفاده از هدبند با کوتاه نشان دادن پیشانی می تواند توجه نگاه را بر چشمها متمرکز نماید.

آقایان با استفاده از روشهای مختلف ،پیشانی خود را کوتاه تر نشان میدهند هر چند چتری کردن موها می تواند در آقایان کاربرد داشته باشد و پیشانی را کوتاه نشان دهد ولی این روش، زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد و در عوض، استفاده از کلاه، کاشت مو به صورت شایع برای کوتاه نشان دادن پیشانی در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

معیارهای زیبایی پیشانی چیست؟

برای زیبایی پیشانی معیارهای زیادی را میتوان بیان کرد. در این بخش معیارهایی که ابعاد پیشانی نرمال را مشخص می کند مورد بررسی قرار میگیرد.

فاصله خط رویش موی سر تا ابروها (طول پیشانی ) بصورت عادی 6.50 سانتیمتر است اما ممکن است شما فواصل بیشتر از 8 سانتیمتر را بویژه در آقایان ببینید که با افزایش سن و ریزش موی مردانه بیشتر هم می شود.هر چقدر فاصله خط رویش موی سر تا ابروها از مقدار نرمال بیشتر شود،صورت مسن تر به نظر می رسد و جذابیت چشمها و صورت کمتر دیده مورد توجه قرار می گیرد.در خانمها  هر چه طول پیشانی به حداقل میزان فاصله نرمال (یعنی 5 سانتیمتر ) نزدیکتر باشد، صورت جوانتر و جذابتر دیده میشود ، در خانمهایی که صورت ظریف دارند ممکن است طول پیشانی 4.50 سانتیمتر و حتی تا 2.50 سانتیمترهم باشد ولی باید در نظر داشت که کوتاهی بیش از این مقدار پیشانی میتواند میزان زیبایی را کمتر نماید.

علاوه بر معیار فوق ،فاصله دم ابرو از خط رویش ناحیه شقیقه ها نیز در زیبایی صورت نقش مهمی دارد. این فاصله معمولا” 5/2 تا 5/4 سانت است ولی در برخی از افراد فاصله 5 سانتیمتر و بیشتر نیز دیده می شود. هر چقدر فاصله دم ابروها تا خط رویش مو در ناحیه شقیقه ها بیشتر باشد عرض بخش بالایی صورت بیشتر دیده میشود و ظرافت صورت کم شده و علاوه بر اینکه چهره مسن تر شده،  صورت فرد سرد و بی روح به نظر می رسد.برخی از خانمها برای مخفی کردن این فاصله (کمتر کردن عرض بخش بالایی صورت) موهای خود را در اطراف صورت می ریزند تا این نازیبایی را مخفی کنند

روش غیرجراحی برای کوتاه کردن پیشانی و کاهش عرض بخش بالایی صورت چیست ؟

روشهای غیر جراحی برای تغییر ابعاد پیشانی شامل روشهای موقتی است که عمدتا” به مدل دادن موها و یا استفاده از وسایل تزئینی مربوط به بالای صورت است ( کلاه، تاج،هدبند و …)

برای بدست آوردن نتایج دائمی و غیرجراحی تغییر ابعاد پیشانی می توانیم به کاشت مو اشاره کنیم، این روش بویژه در آقایان مؤثر است و نتایج خوبی به دنبال دارد با این حال خانمها چندان استقبالی از این روش نکرده اند و دلیل عمده آن را میتوان در غیر طبیعی بودن موهای کاشته شده در این ناحیه دانست. اغلب خانمها موهای اطراف صورت بسیار نازکتر و ظریفتر از موهای پس سر است و از آنجا که در کاشت مو عمدتا” از بانک موهای پس سر استفاده می شود موهای کاشته شده ضخیمتر بوده و وجود آنها در حاشیه صورت، نمای غیر طبیعی ایجاد می کند لذا در این موارد بهتر است این روش را به عنوان انتخاب دوم در نظر گرفت.

اگر شما پیشانی بلندی دارید یا عرض بالای صورت شما زیاد است و تمایل دارید راهکار دائمی برای اصلاح آنها پیدا کنید به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید.

روش جراحی کوتاه کردن  پیشانی و کاهش عرض بخش بالایی صورت چگونه است؟

با استفاده از جراحی می توانیم خط رویش موها را به نواحی جلوتر منتقل کنیم و بدین ترتیب عرض بخش بالایی صورت و طول پیشانی کاهش می یابد، این روش بویژه در خانمها مورد استقبال قرار گرفته است و اغلب خانمهایی که از برجستگی بیش از حد بخش بالایی پیشانی شکایت دارند نتایج رضایتبخشی بدست می آوردند.

در میان آقایان نیز اخیرا”این روش مورد توجه بیشتر قرار گرفته است زیرا بسیاری از آقایان به دلیل افتادگی ابرو و یا برجستگی پیشانی تمایل به لیفت ابرو یا اصلاح برجستگی پیشانی دارند و به صورت همزمان می توانند از جراحی کوتاه کردن پیشانی بهره ببرند حتی اگر این افراد قصد کاشت مو داشته باشند کوتاه کردن پیشانی به آنها این امکان را می دهد که از موهای کاشته شده به جای جلو آوردن خط رویش مو برای افزایش تراکم موهای سر استفاده کنند و بدین ترتیب نقش مکملی داشته باشد

جراحی کوتاه کردن پیشانی چگونه انجام می شود؟

سوالات مختلفی در مورد این جراحی ممکن است از ذهن متقاضیان آن بگذرد که عمده آن مربوط به روش انجام جراحی است این جراحی تحت بیهوشی عمومی و یا خواب عمیق انجام میگیرد و خط برش جراحی در جلوی محل رویش موهای سر قرار می گیرد.

احتمال باقی ماندن خط برش جراحی وجود دارد و برای محو کردن آن می توان از راهکارهای متعددی که در بخش های مختلف این سایت به آنها اشاره شده است می توان استفاده نمود.

 کوتاهی پیشانی یک ر وش جراحی ترکیبی انجام می گیرد و معمولا هیچگونه تورم بارزی در صورت ایجاد نمی کند زیرا تورم ایجاد شده در زیر پوست قرار می گیرد که به دلیل وجود موها این تورم دیده نمی شود با این حال اغلب اوقات این جراحی توأم با لیفت ابرو و پیشانی صورت می گیرد و به همان میزان انتظار تورم و کبودی اطراف چشمها را داریم که به مرور زمان در طی چند هفته این علائم برطرف می شود.

آیا در جراحی کوتاه کردن پیشانی امکان اصلاح غیرقرینگی خط رویش موی سر وجود دارد؟

در اغلب افراد نرمال، خط رویش موی سر غیر قرینه است ولی غیر قرینگی آن چندان  جلب توجه نمیکند  لذا اصلا” نیازی به اصلاح ندارد در افرادی که غیرقرینگی خط رویش موی سر بسیار شدید است تا حدودی میتوان در زمان جراحی کوتاه کردن پیشانی این غیر قرینگی را کاهش داد ولی اصلاح کامل غیرقرینگی امکان پذیر نیست.

آیا کاهش عرض بخش بالایی صورت (باریک کردن صورت) با جراحی امکان پذیر است؟

تقریبا تمامی افرادی که عرض بخش بالایی صورت آنها به دلیل فاصله زیاد خط رویش مو تا دم ابروها زیاد است، پیشانی بلندی نیز دارند. لذا جراح میتواند همزمان با کوتاه کردن پیشانی، عرض بخش بالایی پیشانی را نیز کمتر نماید.


پاسخگوی سوالات شما از طریق کانال های ارتباطی زیر هستیم:


اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x