زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

 علایم پیری در نیمه پایین صورت و برطرف کردن آن

عمیق شدن خط خنده از علایم پیری در صورت:

خط خنده در ابتدای زندگی (نوزادی و کودکی) به صورت خفیف وجود دارد مخصوصا در حالت دینامیک (زمانی که فرد میخندد) مشاهده میگرددبا افزایش سن (معمولا بعد از 25 سال) این خط رفته رفته به صورت بارزتری عمیق بودن خود را نشان میدهد به طوری که حتی در حالت استاتیک صورت (زمانی که عضلات صورت در حالت استراحت هستند و هیچ حرکتی در صورت وجود ندارد) به صورت نسبتا عمیق دیده میشوند. افرادی که دچار افتادگی و شلی بافت صورت میشوند خط خنده عمیق تری پیدا میکنند. (علایم پیری در صورت)

بهترین درمان برای خط خنده کم عمق استفاده از فیلرهاست. با تزریق ژل خیلی فوری خط خنده کم عمق بر طرف میشود. به صورت جایگزین میتوان از تزریق چربی در خط خنده بهره برد ولی باید متذکر شوم که با استفاده از چربی نمیتوان به زیبایی تزریق ژل خط خنده را شکل داد.

لذا توصیه من به افرادی که میخواهند خط خنده خود را از بین ببرند این است که روش تزریق چربی را تنها زمانی به کار ببرند دیگر قسمت های صورت خود را نیز چربی تزریق کنند.

خط خنده خیلی شدید را میتوان با استفاده از جراحی لیفت صورت همزمان با اصلاح دیگر بخش های صورت اصلاح نمود.

ایجاد خط بغض

خط بغض یا ریونت لاین به خطی گفته میشود که از گوشه های دهان موازی با خط خنده به پایین صورت کشیده میشوند. این خط بر خلاف خط خنده به صورت عادی در افراد وجود ندارد و با افزایش سن پدیدار میشود. (علایم پیری در صورت)

برخی از افراد مستعد ایجاد این خط  هستند و ممکن است در سن بیست سالگی هم خود را نشان دهد در حالی که در برخی دیگر افراد حتی در 40 سالگی نیز چنین خطی ندارند. انتظار میرود این خط بعد از 35 سالگی خود را نشان دهد. اصلاح این خط یکی از چالش برانگیزترین کارهاست. هیچ روشی به طور قطعی و کاملا تضمینی نمیتواند در تمامی موارد خط بغض را جوابگو باشد ولی در عین حال میتوان از روش های مختلفی برای اصلاح آن بهره بردیکی از بهترین روشهای درمان استفاده از تزریق فیلر هست.

تزریق چربی، استفاده از نخ لیفت، مزوتراپی و دیگر روشهای جوانسازی نیز در خط بغض موثرند ولی فقط میتوانند شدت این خط را کمتر کنند. در افرادی که علایم شدیدی دارند با استفاده از لیفت صورت (Face Lift) میتواند اثرات بسیار مطلوبی بر این خط بگذارد.

به دلیل اینکه در اغلب افرادی که خط بغض دارند گوشه های دهان افتاده و لب ها حالت غمگین به خود میگیرند، استفاده از لیفت گوشه دهان (corner lift) میتواند اثرات بسیار مطلوبی به صورت دایمی بر بوی خط بغض بگذارد.

به طور خلاصه به افرادی که موارد خیف خط بغض را دارند توصیه میکنم که از تزریق ژل و انواع فیلر برای بهبود آن کمک بگیرند ولی در این کار زیاده روی نکنند، زیرا تزریق بیش از حد ژل در ناحیه میتواند زیبایی شما را کمتر کند و در صورت شما حالت غیر عادی به صورت برجستگی و ناهمواری هایی زیر لب ایجاد کند.

گودی در ناحیه بنا گوشی:

در افرادی که با افزایش سن دچار لاغری صورت میشوند و یا کسانی که فقط چربی صورت آنها با افزایش سن کمتر میشود، گودی هایی در ناحیه بنا گوش ایجاد میشود. تقریبا در اکثر این افراد به صورت همزمان شقیقه ها دچار آتروفی میشود و گودی در ناحیه شقیقه ها نمایان میشود. یکی دیگر از علل ایجاد گودی در ناحیه بناگوش تحلیل رفتن غدد بزاقی ناحیه بنا گوشی است که در برخی از افراد مسن دیده میشود. اصلاح این گودی به طرز بسیار مطلوبی در جوانسازی صورت موثر است. (علایم پیری در صورت)

اغلب افراد عادی به صورت مستقیم متوجه گودی های ناحیه بنا گوشی و میزان تاثیری که در پیر نشان دادن صورت دارد نمیشوند ولی با اصلاح آن به راحتی متوجه میشوند که جوانسازی به صورت طبیعی صورت گرفته است. بهترین روش درمان این گودی استفاده از تزریق چربی یا تزریق ژل در این ناحیه است.

یکبار تزریق چربی در این ناحیه اثری دایمی و ماندگار دارد.

اغلب افرادی که در هنگام لیفت صورت، ساختار اسکلتی آنها در زیر پوست تحت کشش قرار میگیرد و بافت های آویزان ناحیه پایین صورت و بالای گردن لیفت میشود ، این گودی را بعد از جراحی نخواهند داشت زیرا از بافت های آویزان برای پر کردن این گودی استفاده میشود.

افتادگی گونه ها:

پیری در ناحیه گونه ها خود را به صورت کم حجم شدن و آویزان شدن بافت گونه ها نشان میدهد. گونه های آویزان به سمت لپ و اطراف دهان حرکت میکند و منجر به عمیق تر شدن خط خنده میشود. (علایم پیری در صورت)

یکی از مرسوم ترین روش جوانسازی گونه ها استفاده از تزریق ژل و تزریق چربی در این قسمت است. تزریق چربی اثر ماندگار و دائمی دارد و به افرادی توصیه میشود که صورتی لاغر دارند و بافت نرم گونه آنها تحلیل رفته باشد.

در کسانی که استخوان گونه آنها به خوبی رشد نکرده باشد میتوان از پروتز گونه برای زیباسازی و جوانسازی گونه ها استفاده کرد.

افتادگی چانه:

یکی از علایم پیری صورت که بسیاری اثر آن را در جوانسازی صورت در نظر نمیگیرند، افتادگی چانه هاست.

عضلات چانه با افزایش سن شل میشود و از سوی دیگر استخوان چانه نیز تحلیل میرود. همانطور که با افزایش سن در زیر چانه تجمع چربی و بافت های شل باعث ایجاد غبغب میشود ،بافت چانه نیز افتاده میشود و مرز میان این دو قسمت خود را مانند یک فرو رفتگی (که در نمای نیمرخ به خوبی دیده میشودنشان میدهد. (علایم پیری در صورت)

روش های مختلفی برای جوانسازی چانه وجود دارد. تزریق ژل و چربی میتواند جوانسازی کمی در این قسمت ها ایجاد کند.

در افرادی که چانه کوچکی دارند و غبغب آنها بزرگ است، استفاده از پروتز چانه و اصلاح غبغب همزمان تاثیر شگرفی در جوانسازی و زیبا سازی این قسمت از صورت دارد.

توجه: پروتز چانه میتواند به جوانسازی چانه کمک کند و نحوه کارگذاری این پروتز نیز مهم است. در مواردی که پروتز از زیر چانه گذاشته شود ،عضله چانه بریده نمیشود و ضعیف نمیگردد ولی در افرادی که پروتز آنها از داخل دهان کار گذاشته میشود ، عضله چانه بریده شده و در پایان جراحی مجدد ترمیم میشود.

این کار منجر به ضعیف شدن عضله چانه میشود و بعد به مرور زمان در برخی افراد پیری چانه را در پی داشته باشد.

لذا کارگذاری پروتز از زیر چانه علاوه بر اینکه از پیری چانه جلوگیری میکند میتواند در افرادی که غبغب دارند نیز به اصلاح غبغب به صورت همزمان نیز کمک نماید.

پیری لب ها:

پیری لب ها به صورت تحلیل عضلات لب و کم حجم و باریک شدن لب ها خود را نشان میدهد. از سوی دیگر فاصله لب بالا با بینی افزایش میابد.(علایم پیری در صورت)

یکی از بهترین راه ها بر ای جوانسازی لب با تزریق ژل در لب هاست، که به صورت فیلر رایج صورت میگیرد.

استفاده از گرافت برای لب و جراحی لب، میتواند به مراتب بهتر و زیباتر از تزریق ژل جوانسازی لب را انجام دهد.

با استفاده ازگرافت لب فاصله بین لب و بینی کاهش میابد و گرافتی که به صورت همزمان در لب گذاشته میشود حجم لب ها را افزایش میدهد. همچنین با جراحی سانترال لب که جراحی لیفت لب نیز نامبرده می شود می توان به کاهش فاصله بین لب تا بینی که بدلیل افزایش سن پدیدار شده اقدام نمود.

لب های زیبا و جذاب یکی از مهم ترین نیاز ها برای جوانسازی صورت است و اگر در کنار جوانسازی پلک ها انجام گیرد به راحتی سن فرد را بیش از 10 سال جوانتر نشان میدهد.

افتادگی گوشه دهان:

پایین بودن گوشه دهان فرد را غمگین نشان میدهد و در اغلب افراد مسن پایین بودن گوشه دهان به شدت خود را نشان میدهد. در اغلب موارد این حالت با عمیق شدن خط بغض همراه است. هر چند با استفاده از بوتاکس میتوان در برخی افراد افتادگی گوشه دهان را کمی کاهش داد ولی به دلیل عوارض شایعی که دیده میشود استفاده از بوتاکس برای این حالت رایج نیست. (علایم پیری در صورت)

با استفاده از جراحی میتوان گوشه دهان را به صورت دائمی لیفت نمود. (جراحی دهان)

بزرگی گوش ها:

در برخی از افراد گوش ها به صورت دایم رشد میکنند. این حالت عمومی نیست و ما افراد مسنی را میبینیم که گوش های آنها رشد نکرده و مانند دوران جوانی است. (علایم پیری در صورت)

یکی از شایع ترین بخش های گوش که مخصوصا در خانم ها رشد زیادی میکند، نرمه گوش آنهاست. به ویژه در خانم هایی که از گوشواره های سنگین استفاده میکنند، نرمه گوش بزرگتر و گاهی دچار بریدگی میشود.

بزرگی نرمه گوش و بریدگی های نرمه گوش را به راحتی میتوان با بی حسی موضعی اصلاح نمود و گوش زیبایی ایجاد کرد. (جراحی کوچک کردن گوش)

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x