تغییر فرم و سایز گوش
زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

 نقش مدل ؛ فرم و سایز گوش در زیبایی صورت – تغییر فرم گوش با جراحی

دختری که در این سوی شهربه آینه نگاه میکند، با وجود تغییرات بسیار و عمل های زیبایی متعدد، حس میکند ظاهرش همچنان تکراری است و جای کار بیشتری داردباز هم دلش میخواهد تغییر دیگری در ظاهرش ایجاد کند. موهایش را از دو سو بالا میگیرد، گوش هایش…!

آیا میتوان کاری هم برای گوش ها کرد؟ گوش هایی بسیار متفاوت تر! (تغییر فرم گوش با جراحی) (تغییر سایز گوش با جراحی)

دختری در آنسوی شهر…. سالهاست که موهایش را زیر موهای بلندش پنهان کرده، از همان روزهای کودکی گوش های بزرگ و برجسته اش موجب تضعیف اعتماد به نفسش بودهتنها بلند کردن موها و پنهان کردن گوش ها زیر آنها توانسته قدری او را کمک کند اما تا کی؟ تغییر فرم گوش با جراحی

دیر یا زود باید تیزی چاقوی جراحی را بر گوش هایش احساس کند. اما آیا جراحی میتواند برای همیشه او را از نازیبایی نجات دهد؟ این روزها در میان شلوغی بازار زیبایی و مسابقه ای که برخی دختران برای زیبا و زیباتر شدن گذاشته اند، فرم گوش ها دلیل محکمی است که برخی را راهی اتاق های جراحی میکند. اما همیشه این جراحی ها با هدف رفع بزرگی و برجستگی گوش ها نیست و عده ای دوست دارند گوش های نوک تیزی داشته باشند که به گوش الاغی معروف شده است. هرچند برخی از صاحبان گوش های نوک تیز از ظاهر خود راضی هستند اما گروهی هم پشیمان میشوند و به دنبال راهی برای داشتن گوش های معمولی، دوباره راهی کلینیک های جراحی میشوند.

تغییر سایز گوش با جراحی | کوچک کردن گوش با جراحی | جراحی کوچک کردن گوش

به این بخش از داستان که میرسیم این سوال پیش می آید که واقعا یک گوش طبیعی و بی نیاز از تیغ جراحان چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ (تغییر سایز گوش با جراحی) (تغییر فرم گوش با جراحی)

دکتر اکبر بیات در پاسخ به این سوال به (روزنامه ایران) میگوید: فرم، شکل و اندازه گوش ها در افراد مختلف، یکسان نیست. اما یک گوش طبیعی و نرمال باید با جمجمه زاویه ای 25 تا 30 درجه داشته و فاصله لبه های آن تا جمجمه حدود 15 تا 20 میلیمتر باشد. (تغییر فرم گوش با جراحی)

چنانچه غضروف لاله گوش در برخی قسمت ها بیشتر رشد کند یا بعضی از چین های لاله گوش به درستی تشکیل نشوند، این زاویه یا فاصله لبه گوش از جمجمه بیشتر میشود. در این حالت میتوان گفت فرد گوش برجسته ای دارد. (تغییر فرم گوش با جراحی) (تغییر سایز گوش با جراحی)

عضو آکادمی جراحی پلاستیک اروپا می افزاید:

در بیشتر مواقع، ژنتیک نخستین متهم ایجاد گوش های برجسته و بزرگ استبه همین دلیل می توان در سه هفته نخست زندگی یک نوزاد از نرمی لاله گوش او استفاده کرد و با استفاده از قالب های مخصوص از ایجاد گوش برجسته در کودکان پیشگیری کرد

تغییر فرم گوش با جراحی | بهترین جراح زیبایی گوش در تهران

البته استفاده از این قالب ها کار هر کسی نیست و نباید خودسرانه از آن استفاده شود زیرا یک قالب نامناسب، نوزاد را دچار مشکل گوش مچاله شده خواهد کرد . این جراح با تاکید بر شیوع این عارضه در سنین ۲ تا ۳ سالگی خاطرنشان می کندهر چند این گوش برجسته بیشتر در میان کودکان تا 3ساله دیده می شود اما جای خوشحالی است بدانیم در بسیاری از کودکان این عارضه با رشد کودک برطرف می شود و نیازی به درمان نیست.

اما اگر پس از پایان ۶ سالگی و پایان رشد لاله گوش این مشکل مرتفع نشد، نباید با رفع خود به خودی آن امیدوار بودبه گفته دکتر بیات، قدرت شنوایی در صاحبان گوش برجسته، بی نقص است و تنها دلیل تمایل به جراحی و اصلاح این وضعیت، کاهش اعتماد به نفس و مشکلات روحی ناشی از آن استاز این رو عمل جراحی که در بیشتر مواقع به صورت سرپایی هم انجام می شود می تواند مانع منزوی شدن کودک شودعضو آکادمی جراحی پلاستیک اروپا با توضیح روش جراحی می گوید: در این عمل با ایجاد برش در پشت گوش قسمتی از غضروف را به گونه ای برمی دارند که گوش به حالت طبیعی باز گردد.این عمل سرپایی است و معمولا با بی حسی موضعی قابل انجام است اما در برخی کودکان که می ترسند می توان ازبیهوشی هم استفاده کرد. (تغییر فرم گوش با جراحی)

وی در ادامه به مواردی که پس از عمل جراحی گوش باید رعایت شود اشاره کرده، اظهار می کند: آنتی بیوتیک ها و مسکن های تجویز شده توسط پزشک باید به موقع مصرف شودپس از برداشتن پانسمان که معمولا سه روز روی محل عمل قرار می گیرد باید هر روز محل زخم را در حمام با آب ولرم و صابون شستشو داد تا از عفونت آن جلوگیری کرده و به بهبودی زخم کمک شودهمچنین توصیه می شود هنگام خواب از هدبند استفاده شود.

این جراح سر و گردن درباره طرفدارن تغییر حالت گوش های طبیعی می گویند: متاسفانه برخی از جوانان با وجود داشتن گوش های طبیعی باز تمایل به تغییر شکل گوش هایشان دارند

جراحی زیبایی گوش با نام مدل گوش الاغی که به تازگی در بین جوانان تهرانی رواج یافته است، نوع جدیدی از جراحی زیبایی که پس از عمل زیبایی بینی روی کار آمده است.

در این عمل با برش قسمت بالایی گوش و بخیه کردن آن فرم گوش از حالت گرد به شکل مثلثی تبدیل می شودمتاسفانه این عمل یکی از چندین عمل زیبایی است که هیچ نیازی به انجام آن نیست و معمولا با اصرار فرد انجام می شود

دکتر بیات در خاتمه تاکید می کند: هر چند تغییر شکل گوش طبیعی به حالت مثلثی در سطح شنوایی تغییری ایجاد نمی کند، اما بسیاری از جوانان پس از مدتی از تن دادن به این عمل پشیمان می شوند. به همین دلیل توصیه می کنم قبل از انجام چنین جراحی هایی حتما با یک روانشناس مشورت شود.

معیار و استانداردهای زیبایی تحت تاثیر چه پدیده هایی است؟

 آنتونی گیدز؛ جامعه شناس بریتانیایی معتقد است که با ورود مدرنیته و تغییرات فرهنگی و اجتماعی دیگر طبقه اجتماعی، جنسیت، شغل، خانواده و موقعیت های اجتماعی به تنهایی هویت و شخصیت افراد را تعریف نمی کنند بلکه بدن به عنوان یکی از سرمایه های اجتماعی، حامل هویت انسان است چرا که بدن و صورت افراد وسیله ای برای آشکارسازی و پنهان سازی وجوه مختلف زندگی او هستند. از سوی دیگر نیاز به روابط اجتماعی و پیوستن به گروه های اجتماعی نیز یکی دیگر از عواملی است که نزدیک شدن افراد به معیارهای زیبایی در یک جامعه را تشدید می کند.

افراد برای پیوستن و عضویت در شبکه های اجتماعی به شدت نیازمند تایید از سوی سایر افراد هستند. با این حال در دنیای پرسرعت کنونی که تبلیغاتش آنچنان وسیع است که می تواند ذهن اغلب جوانان را به تسخیر خود درآورد،  آنچه بیش از پیش زیبایی را نشانه می رود ملاک هایی است که زیبایی را می سازد و به شکل مد در بین جوانان مورد تقاضا قرار می گیرد. هیچ مشخص نیست که چگونه و از چه کانالی برای اولین بار پدیده مد در بین جوامع شیوع پیدا می کند و پس از آن گسترش می یابد..


اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x