بهترین جراح زیبایی
زمان مطالعه مطلب: 8 دقیقه

تشخیص بهترین جراح زیبایی

نکته مهم قبل از انجام جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت، دقت در انتخاب بهترین جراح زیبایی و یا بهترین کلینیک زیبایی ست. نحوه این انتخاب به عوامل مختلفی بستگی دارد که قصد داریم در اینجا به آن ها اشاره کنیم.

در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که “مناسب ترین جراح زیبایی کیست؟”

سوالی که جواب آن در انتخاب بهترین جراح زیبایی می تواند به شما کمک کند.فرق بین پزشک عمومی، پزشک متخصص و فوق تخصص چیست؟ جراحی های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام می گیرد یا فوق تخصص؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

دوره عمومی پزشکی

برای اینکه فردی بتواند به عنوان پزشک شناخته شده و فعالیت کند، باید دوره 7 ساله پزشکی عمومی را با موفقیت به پایان برساند. فارغ التحصیلان این دوره سخت 7 ساله، 2 سال را تحت عنوان طرح پزشک عمومی در مراکز درمانی فعالیت و کسب تجربه می کنند.

یک پزشک عمومی اشراف کلی به تمامی اعضای بدن و بیماری های آن ها دارد. اما در صورتی که مشکلی در عضوی خاص بوجود آید و نیازمند تشخیص تخصصی باشد، بیمار را به پزشکان متخصص و فوق متخصص ارجاع می دهند.

دوره تخصصی پزشکی

تخصص یکی از مراحل تحصیلی علم پزشکی است. پزشکان عمومی بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، می توانند در یکی از دوره های تخصصی پزشکی شروع به تحصیل کرده و بعد از گذراندن دوره 4 ساله تخصص، به عنوان پزشک متخصص فارغ التحصیل شوند. فارغ التحصیلان این دوره برای شروع فعالیت حرفه ای خود، 2 سال طرح دستیاری تخصصی را هم باید بگذرانند.

دوره فوق تخصصی پزشکی

سطوح تحصیلاتی و درجات علمی در علوم پزشکی، در سطح تخصص به پایان نمی رسد. بدن انسان به قدری پیچیده است که برای شناخت آن سال ها مطالعه و تحقیق لازم است. دوره فوق تخصص پزشکی دوره ای 2 ساله است که بعد دوره تخصص قرار دارد و متخصصان می توانند بعد از گذران دوره تخصص در این دوره 2 ساله شرکت کنند.

بعضی از رشته های تخصصی پزشکی به جای دوره 2 ساله فوق تخصص، دوره های 1 یا 1.5 ساله فلوشیپ دارند. تفاوت دوره فوق تخصص و فلوشیپ مدت زمان طول دوره ست. پس از گذراندن دوره فلوشیپ، پزشک متخصص به عنوان فوق متخصص شناخته نمی شود مگر اینکه در یکی از رشته های زیر گروه رشته تخصصی اش، این دوره فلوشیپ را گذرانده باشد. با در نظر گرفتن این نکته، این دو دوره، یعنی فوق تخصص و فلوشیپ، معادل همدیگر هستند.

نکته مهم در انتخاب جراح زیبایی، توجه به نوع تخصص پزشک است. برای مثال یک جراح عمومی پلاستیک را در نظر بگیرید. این جراح دیدی کلی به آناتومی بدن انسان دارد و در عین حال، توانایی انجام جراحی پلاستیک بر روی اعضای بدن را دارد.

در مقابل فلوشیپ جراحی سر و گردن را در نظر بگیرد. این فرد توانایی انجام جراحی بر روی اعضای صورت و گردن را دارد و به خاطر اینکه دوره تخصص اش سر و گردن بوده است، نسبت به یک جراح عمومی پلاستیک دیدی عمیق تر و تخصصی تر به آناتومی صورت، عضلات و اعصاب آن دارد و توانایی بالاتری در انجام جراحی صورت و گردن نسبت به جراح عمومی پلاستیک خواهد داشت.

جراح پلاستیک و زیبایی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در جراحی زیبایی، تمرکز بر بهبود ظاهر است. بهبود زیبایی، تناسب و فرم صورت مهم ترین اهداف جراح زیبایی هستمد. کار جراح زیبایی، تغییر و یا بازسازی بخش هایی از بدن از منظر زیبایی است.

هدف یک جراح پلاستیک، ترمیم و بازیابی شکل و عملکرد طبیعی بدن است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود زیبایی و تناسب ظاهری اعضای بدن، بخش هایی از بدن را که در اثر تصادفات ،سوانح، برخی بیماری ها و مشکلات مانند اختلالات ژنتیکی، دچار مشکلات حاد شده اند، ترمیم یا تعویض می کند.

در واقع یک جراح پلاستیک، دانش و مهارت تخصصی طراحی یک بافت، پیوند پوست، مدیریت زخم های پیچیده را داراست.

حوزه فعالیت یک جراح پلاستیک گسترده تر از یک جراح زیبایی است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود و بازسازی زیبایی ظاهری فرد، وظیفه ترمیم اعضای آسیب دیده بیمار در اثر سوانح و بیماری ها را هم بر عهده دارد.

در واقع جراحی زیبایی بخشی از جراحی پلاستیک و بارزترین بخش کار یک جراح پلاستیک است.

در انتخاب جراح زیبایی چه فاکتور هایی را باید در نظر گرفت؟

در انتخاب بهترین جراح زیبایی عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. شما قرار است زیبایی صورتتان را به این شخص بسپارید. زیبایی و طراوت چهره، چیزی نیست که بتوان آن را به هر شخصی سپرد. تاثیری که نتیجه این جراحی بر مابقی عمرتان خواهد داشت، بیار گسترده و اساسی است. اعتماد بنفس، عزت نفس، زیبایی، روابط اجتماعی، بازخوردی که از اجتماع خواهید گرفت، فاکتور هایی هستند که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. پس انتخاب مناسب ترین جراح زیبایی و یا بهترین کلینیک زیبایی مهم ترین کاری است که در ابتدا باید انجام دهید.

کلینیک جراحی زیبایی

اما در این انتخاب چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه همراه با شما این فاکتور ها را بررسی خواهیم کرد.

سوابق علمی و تحصیلات دانشگاهی جراح

جراحی زیبایی سر و گردن، از نظر آکادمیک رشته ای فوق تخصصی است که برای رسیدن به این درجه فرد باید حدود 15 سال تحت تعالیم علمی و عملی قرار گیرد.
اولین چیزی که در انتخاب بهترین جراح لیفت باید مد نظر قرار دهید، سوابق علمی جراح و تیم پزشکی است. دارا بودن بورد تخصصی و فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی پلاستیک و زیبایی یا فلوشیپ جراحی سر و گردن، لازمه این کار است.

آقای دکتر بیات در سال 1388 با کسب رتبه ی برتر در رشته ی گوش وحلق وبینی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز قارغ التحصیل شدند و با شرکت در آزمون بورد تخصص موفق به کسب رتبه ی 7 کشور شدند.
از آنجایی که ایشان تشنه ی یادگیری علوم فراتر بودند به همین مقطع اکتفا نکرده، تحصیلاتشان در دوره فوق تخصص ادامه دادند و توانستند در سال 1391 در رشته ی فوق تخصص جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شوند.
ایشان عضو انجمن آکادمی جراحان پلاستیک صورت اروپا، عضو انجمن گوش وحلق وبینی ایران، عضو انجمن و عضو مرکز تحقیقات راینولوژی ایران هستند.
ایشان در مجلات معتبر علمی از جملهAmerican journal بیش از 8 مقاله ی تخصصی پذیرفته شده دارند.
ایشان فعالیت خود را در زمینه تخصصی شان، یعنی جراحی سر و گردن از دوران رزیدنتی آغاز کرده و از سال 1390 به طور حرفه ای و مستقل در بخش خصوصی فعالیت خود را در همین زمینه ادامه دادند.

میزان مهارت و دانش فنی جراح

جراحی زیبایی دانشی بروز است. روش های جراحی به طور پیوسته تغییر کرده و بهبود پیدا می کنند. روش های قدیمی منسوخ شده و با روش های بهینه تر، هم از نظر کیفیت جراحی و ماندگاری و هم از نظر نحوه انجام عمل، جایگزین می شوند.

بروز بودن مهارت و دانش فنی دکتر جراح فاکتور مهمی است که تاثیر مستقیم در نتیجه نهایی جراحی زیبایی شما خواهد داشت. بهترین جراح زیبایی کسی است که همواره در حال یادگیری و بروز رسانی دانش خود در زمینه های مختلف جراحی زیبایی و همچنین جنبه های زیبایی شناختی باشد.

شرکت فعال جراح در کنگره ها و همایش های تخصصی داخلی و خارجی که در زمینه جراحی زیبایی برگزار می شود، در این بروز رسانی و تقویت مهارت های جراحی تاثیر مستقیم دارد.

بررسی سابقه عمل های زیبایی انجام شده در کلینیک، توسط جراح و نیز تعداد عمل های زیبایی انجام شده، یکی از مهم ترین کار هاییست که برای انتخاب بهترین جراح و یا کلینیک باید انجام دهید. برای این کار می توانید از نمونه کارهایی که در سایت  کلینیک مورد نظر یا شبکه های اجتماعی شان مانند اینستاگرام قرار می گیرد، استفاده کنید

آقای دکتر بیات با تلفیق هنر و دانش جراحی، بنیان گذار بسیاری از روشهای نوین جراحی علی الخصوص در زمینه جراحی های زیبایی لب مانند جراحی لب با گِرفت، لیفت های عضلانی و همچنین روش های تخصصی تخلیه ژل های نسل اول (پاژ) هستند.
دکتر بیات فوق تخصص خود را در زمینه ی جراحی های مربوط به سر و گردن کسب کردند. با توجه به این نکته و سوابق جراحی های ایشان در زمینه های درمانی مانند برداشتن تومورهای ناحیه ی سر و گردن، ایشان به آناتومی اعصاب و عروق صورت اشراف کامل داشته و همین امر باعث شده است که جراحی های زیبایی که توسط ایشان انجام می شود، با بالاترین درصد موفقیت و کمترین آسیب به بافت های صورت انجام شود.
یکی از رویه های دکتر بیات، شرکت مستمر در کنگره ها و سمینارهای تخصصی داخلی و خصوصا خارجی، در جهت بهبود و بهینه سازی جراحی زیبایی از نظر ماندگاری، کیفیت، کاهش مدت زمان جراحی و استفاده از روش های نوین است.

همه چیز فقط مهارت دکتر جراح نیست.

بهترین و مناسب ترین جراح زیبایی

درست است که مهارت شخص جراح در نتیجه عمل زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد، اما این مهارت هنگامی به حد اعلای خود می رسد که تیمی همراهی کننده جراح نیز به مانند ایشان تخصص بالایی در حوزه وظایف خود داشته باشند.

به مانند حلقه های زنجیری که به هم متصلند، جراح، تیم جراحی، تیم مشاوره، تیم خدمات پس از جراحی و … در نتیجه جراحی و میزان کیفیت آن دخیل هستند.

پس در انتخاب بهترین جراح و کلینیک زیبایی، به کیفیت تیم حاضر در کلینیک نیز دقت کنید. برای مثال به نحوه پاسخگویی مشاوران آن کلینیک دقت کنید. اینکه آیا ابهامات و سوال هایتان را به خوبی جوابگو هستند؟!

دکتر بیات در سال 1391 مجموعه لمون کلینیک را با رسالت ایجاد حس خوب در افراد تاسیس کردند و در طی این سال ها توانستند با تلفیق حس زیبایی شناسی و علم روز دنیا بیش از 2800 جراحی زیبایی موفق در ناحیه سر و گردن انجام دهند.
در راستای تحقق این رسالت، با جذب و یا پرورش افراد خبره، تیمی حرفه ای و دلسوز را با هدف خدمت رسانی به افراد گرد هم آوردند.
از اهداف بلند مدت این مجموعه، ارائه خدمات در سطحی جهانیست. برای رسیدن به این هدف، نیاز به بهینه سازی و ارتقای روش های جراحی است تا بتوان جزو پیشگامان در این صنعت بود. همان طور که در بالا ذکر شد، دکتر بیات تلاش زیادی در جهت این بهینه سازی کرده اند.
همچنین تشکیل تیمی متشکل از افراد خبره، گام دوم در راستای نیل به این هدف است.
از ویژگی های بارز این مجموعه می توان به ارائه مشاوره دقیق و کامل در عین صداقت به مراجعه کنندگان اشاره کرد، تا متقاضیان بتوانند با آگاهی کامل برای انجام جراحی تصمیم بگیرند.
تمام جراحی هایی که در این مجموعه انجام می شود در پیشرفته ترین کلینیک ها و بیمارستان ها مجهز و در محیطی آرام و ایمن انجام می شود.
تیم متخصصان بیهوشی دکتر بیات، پرونده ی تمام بیماران را بررسی کرده و افراد high risk (مانند بیماران قلبی و تنفسی) تحت نظارت ویژه قرار می گیرند و تمام جوانب جراحی برای آنان بررسی می شود.
برای بالا بردن کیفیت جراحی ها، تمامی بخیه ها به صورت میکروسکوپی و با نخ های جراحی ظریف و مقاوم زده می شود تا بتوان دغدغه و نگرانی افراد در رابطه با جای بخیه را به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
خدمات مجموعه لمون با اتمام جراحی به پایان نمی رسد، بلکه پس از انجام جراحی، پشتیبان های بعد جراحی مجموعه قدم به قدم در کنار مراجعین هستند و تا زمان بهبود کامل فرد او را همراهی خواهند کرد.

توانایی و مهارت جراح در درک حس زیبایی شناختی

اینکه جراح بتواند از قبل تغییرات لازم را در ذهن خود پیش بینی کند و تجسمی 3 بعدی از نتیجه عمل زیبایی داشته باشد، بستگی به قدرت تجسم 3 بعدی جراح دارد. جراحی زیبایی به واقع کاری هنرمندانه است که بر روی صورت فرد مراجعه کننده انجام خواهد گرفت. حس زیبایی شناختی و هنرمندانه جراح در نتیجه جراحی هایش به مانند یک نقاش، تاثیر خواهد داشت.

سخن آخر

توجه!!! گاها دیده می شود که بعضی از پزشکان عمومی و پزشکانی که تخصصشان جراحی های زیبایی و سر و گردن نیست، برخی خدمات جراحی های زیبایی مانند تزریق چربی، تخلیه ژل و برخی از جراحی های تخصصی انجام می دهند. به خاطر تخصصی بودن این جراحی ها و نداشتن تخصص و مهارت کافی، انجام این نوع خدمات زیبایی توسط این افراد بشدت دارای ریسک است. سلامتی و زیبایی چیزی نیست که به راحتی بتوان را به دست هر کسی سپرد.

اگر واقعا به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید برای دریافت خدمات زیبایی مانند تزریق چربی، بوتاکس، تخلیه ژل به هیچ عنوان به آرایشگاه ها مراجعه نکنید و به دنبال بهترین کلینیک زیبایی باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x