زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه
مراقبت بعد از جراجی لیفت صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت و گردن


در این مقاله قصد داریم به مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت و گردن بپردازیم و به مواردی اشاره کنیم که بعد از جراحی لیفت صورت باید حتما رعایت شوند.

در بین تکنیک هایی که برای جراحی لیفت وجود دارد تنها زمانی ما شاهد بهترین و رضایت بخش ترین نتیجه ی جراحی در روند جوانسازی هستیم، که همزمان با لیفت پوست، لیفت بافت های عمقی نیز انجام گیرد.
اما باید گفت مهارت پزشک و تکنیکی که برای جراحی بکار میبرد نیمی از فرایند جوانسازی است. اما نباید از این موضوع مهم غافل شویم  که مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت به اندازه خود جراحی مهم هستند.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت و گردندر بخش زیر به بررسی مراقبت بعد از جراحی لیفت صورت برای داشتن بهترین نتیجه ی جراحی، می پردازیم:

بیماری های خاص

در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید و یا داروی خاصی مصرف میکنید حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است پزشک در صورت لزوم دستور قطع بعضی از داروها را برای مدتی بدهد.

دارو های مصرفی

اگر پزشک دارویی را برای شما قبل از جراحی تجویز کرده، حتما دارو را در ساعت مشخص شده مصرف کنید. همچنین داروهایی را که پزشک بعد از جراحی برای شما تجویز می کند را به طور کامل مصرف کنید و از قطع خودسرانه ی داروها پرهیز کنید.

درن جراحی

به ندرت درن (یک وسیله پلاستیکی کوچک) در کنار زخم شما گذاشته می شود که خون ها را از زیر پوست شما خارج کند. در صورت وجود درن نیاز است که بیمار حداکثر طی 48 ساعت بعد از جراحی برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کند.

افزایش تورم بعد از جراحی لیفت صورت

در سه روز اول بعد از جراحی شاهد افزایش تورم در صورت خصوصا در نواحی اطراف چشم که پوست نازک تری دارند هستیم، که این امر کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. توصیه می شود در سه روز اول بعد از جراحی از کیسه ی یخ برای کاهش تورم استفاده شود. همچنین بالا قرار گرفتن سر هنگام خواب نیز درکاهش تورم بسیار موثر خواهد بود.

تغذیه بعد از جراحی لیفت صورت

در روز جراحی و بعد از مرخص شدن بهتر است از غذاهای نرم و سبک استفاده شود. از فردای روز جراحی لیفت میتوانید هر نوع غذایی را میل کنید.با وجود آنکه مطالعات ثابت شده ای برای تاثیر رژیم غذایی بر روند بهبود و کاهش کبودی و تورم وجود ندارد اما میتوانید از آب آناناس طبیعی و کرفس برای تسریع در روند بهبود، استفاده کنید. توصیه می شود در طول دوران نقاهت تا بهبودی کامل از مصرف غذاهای نمکی و فست فود (سوسیس و کالباس) پرهیز کنید. زیرا این دسته از مواد غذایی باعث تورم شده و منجر به کند شدن روند بهبود می شوند.

تغذیه بعد از جراحیجلوگیری از عفونت بعد از جراحی

24 ساعت بعد از جراحی، برای جلوگیری از عفونت و تسریع در روند بهبود، به طور مرتب هر روز استحمام کنید و محل زخم را با آب و شامپوی بچه شستشو دهید. از رفتن به جکوزی و سونا در طول دوره ی بهبودی اجتناب کنید.

مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی

تا یک ماه بعد از جراحی از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

ورزش

انجام ورزش سنگین و فعالیت های شدید جسمانی تا 2 ماه بعد از جراحی توصیه نمی شود.

معاینه بعد از جراحی لیفت صورت

توجه داشته باشید که در 4 هفته ی اول بعد از جراحی به طور مرتب روند بهبود شما باید، توسط پزشک و تیم کادر درمان بررسی گردد. بعد از این مدت در فواصل 3،6،9،12،18 نیاز به ویزیت دوره ای دارید. بنابراین مراجعه ی به موقع و مرتب شما در بهتر شدن نتیجه ی جراحی بسیار موثر است.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

به مدت 4 هفته از تماس با هرگونه مواد آرایشی روی زخم ها پرهیز کنید. لازم به یادآوری است که رعایت تمام نکات فوق در کنار مهارت پزشک و همچنین دید زیبایی شناسی او منجر به انجام جراحی لیفت صورت با بالاترین نتیجه ی رضایت مراجعه کننده می شود. باید توجه داشت که داشتن رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات تازه و نوشیدن آب به مقدار کافی در کنار سبک زندگی سالم و انجام ورزش روزانه به طور مرتب باعث ماندگاری بیشتر نتیجه ی جراحی لیفت خواهد شد.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

 

لیفت صورت و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها