covid 19
زمان مطالعه مطلب: 2 دقیقه

همانطور که در جریان هستید بحث کرونا ویروس این روز ها خیلی داغ است و بسیاری از هموطنان و همچنین خیلی از افراد دنیا  از این ویروس موذی ترسیده اند و متاسفانه خیلی از افراد دنیا به این ویروس مبتلا شدند.

همانطور که میدانید ویروس کرونا جز دسته ی ویروس های سرماخوردگی است اما با شکل و شمایلی دیگر. تا جایی که علایم ویروس کرونا با دیگر ویروسها متفاوت  و بسیار خطرناک تراست و بعضا این ویروس می تواند منجر به فوت بیمار بشود. وهمانطور که بارها گفته شده  تمامی افراد میتوانند مستعد مبتلا شدن به این ویروس باشند.

بیشترین آسیب به چه کسانی می رسد؟


درپاسخ به این سوال باید گفت که  بیشترین آسیب به کسانی می رسد که از نظر جسمانی در وضعیت نامطلوبی باشند. به خصوص افرادی که از ناحیه قلب و عروق و دستگاههای تنفسی دارای مشکل باشند. این افراد بیشتر در معرض خطر و مبتلا شدن هستند. ولی مورد مهمی که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که تک تک افراد جوان و سالم هم نمی توانند از این بیماری در امان باشند پس بهتر است که  با یکدیگر متحد شویم  واین ویروس را ریشه کن کنیم تا  بلکه این بلای عمومی کنترل شود.

چگونه ویروس کرونا را پیشگیری کنیم ؟


با توجه به این که تا کنون واکسنی برای این ویروس کشف نشده و هنوز از ابعاد مخرب آن اطلاعات دقیقی موجود نیست، عاقلانه این است که ازمناطقی که افراد در آنجا تجمع دارند اجتناب کنیم و تا حد امکان  از تماس با افراد و حتی نزدیکان درجه یک  خود داری کنیم.

علاوه بر تمام موارد عمومی که شما عزیزان در خصوص رعایت بهداشت فردی به خوبی می دانید توجه کنید که تا اطلاع ثانوی به هیچ دلیل غیر ضروری از منزلتان خارج نشوید. حتی جراحی های غیر ضروری  مانند جراحی های زیبایی که فقط جنبه ی زیبایی دارند و تاثیری بر روی سلامت شما ندارند تا حد امکان به تاخیر بیاندازید. و اما خبر خوش اینکه با افزایش دما و وارد شدن به فصل گرما سرماخوردگی ها کمتر می شود. و انتظار می رود که این ویروس کنترل شود و با شروع فصل گرما شیوع این بیماری  متوقف گردد.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا موارد زیر را رعایت کنید:


۱- شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون و در صورت در دسترس نبودن ، استفاده از الکل یا ژل ضدعفونی کننده دست.
۲- تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مناسب و خواب کافی
۳- نوشیدن مداوم مایعات و مرطوب نگه داشتن گلو
۴- از تماس دست نشسته با چشم ها ، بینی و دهان خودداری کنید.
۵- استفاده از دستمال هنگام سرفه یا عطسه و دورانداختن آن، در صورت نداشتن دستمال از آرنج خود استفاده کنید.
۶- ضدعفونی کردن سطوح و وسائلی که مدام با آن ها تماس دارید.
۷- فاصله داشتن با افراد مشکوک به بیماری

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x