انواع لب
زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

شکل و مدل لب ها بسیار متنوع است و با تقسیم بندی آنها، فقط می توانم شایعترین انواع لب را توصیف کنممطمئنا در تقسیم بندی ارائه شده در زیر، برخی از لب ها در هیچکدام از گروه ها قرار نمیگیرند ولی برای عزیزانی که میخواهند اطلاعات دقیقتری در مورد لب های خودشان داشته باشند، مطلب زیر بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که لب های شما جزء هیچکدام از موارد زیر نیست و تمایل به داشتن اطلاعات بیشتری دارید، میتوانید خواسته های خود را با مشاوران ما در میان بگذارید.

بهترین جراح لب تهران | جراح پلاستیک تهران | جراح زیبایی لب تهران | انواع مدل لب در جراحی

1 – لب های ضخیم و حجم دار Full lips – انواع لب :

جراحی لب | جراحی برجسته کردن لب | برجسته کردن لب ها | جراحی زیبایی لب | لب های ضخیم

این گونه لب ها حجم زیادی دارند و در نمای روبرو ضخامت لب ( فاصله خط لب تا محل رسیدن هر دو لب به یکدیگر) هم در لب بالا و هم پایین بیش از 7 میلیمتر است. این نوع لب ها امروزه خیلی طرفدار دارد و بسیاری از افرادی که می خواهند چنین لب هایی داشته باشند بیشتر ازcc2 ژل در لب خود تزریق می کنند.گاهی میزان تزریق ژل آنها به 5-4سی سی ژل هم می رسدوقتی حجم ژل تزریق شده به لب شما زیاد باشد، احتمال عوارض تزریق ژل نیز افزایش می یابد.عوارضی همچون ناهمواری در لب ها، سفتی بیش از حد بافت لب، نمای سوسیسی شدن لب ها و حتی احتمال عفونت ناشی از ژل در این لب ها افزایش می یابد.

اگر ظاهر لب های شما مناسب است (ضخامت لب مناسب است) و فقط تمایل دارید حجم آن بیشتر شود و Full lips داشته باشید توصیه بسیار خوبی برای شما دارم و آن گذاشتن گرفت لب است.این گرفت از بافت بدن شما می باشد و عوارض گفته شده در بالا را برای شما ندارد و از طرفی برخلاف تزریق ژل لب که از 12-6 ماه دارد، گرفت لب اثر دائمی دارد و دیگر نیازی نیست شما مجددا برای تزریق ژل لب درد تزریق مجدد و هزینه ژل اضافه را تقبل نمایید.

در صورتی که ضخامت لب شما کم است و علاوه بر حجم دهی به لب، نیاز به افزایش ضخامت لب دارید می توانید جراحی لب را نیز به همراه گرفت لب انجام دهید.با این دو مورد لبهای شما هم ضخیم میشود و هم حجم کافی پیدا می کند.گاهی ضخیم کردن لب ها با استفاده از تزریق ژل به تنهایی، نیازمند تزریق بیش از 4 سی سی ژل در لبهاست و از طرفی به دلیل اینکه ژل، لبها را در سه بعد مختلف تغییر حجم می دهد، مانند زیر لب ها به سمت جلو برجسته می شود و اصطلاحا لب های شتری ایجاد می کند.

لب های شتری | تزریق زیاد ژل به لب | تزریق ژل لب | جراحی زیبایی لب | فرم دهی لب با جراحی |‌ بهترین جراح زیبایی لب تهران

ولی در جراحی لب همراه با گرفت، با استفاده از روشهای خاص می توانیم از بیرون زدگی بیش از حد لب ها (Projection) جلوگیری نمائیم و لب های کاملا طبیعی بدست آوریم.

2 – لب های نازک – انواع لب:

این مدل لب ها حدود 40-30سال قبل طرفداران زیادی داشتولی امروزه طرفدار زیادی ندارد. در بین افرادی که برای باریک کردن لب ها مراجعه کرده اند متوجه شدم که برخی از آقایان و برخی از خانمها که در استانهای غربی کشور زندگی می کنند، تمایل به داشتن چنین لب هایی هستندلب های نازک فقط به صورتهای خیلی ظریف می آید، یعنی افرادی که اسکلت صورت ظریفی دارند و صورت آنها لاغر است.حتی این افراد نیز با برجسته کردن لب ها جذابیت بیشتری در صورت خود احساس می کنند. وجود لب های باریک در یک صورت (چاق) و بزرگ، به شدت زیبایی و جذابیت صورت را کاهش می دهد. خانم هایی که دچار چنین حالتی هستند، اغلب قیافه ای مردانه و یا خشن پیدا می کنند و از بسیاری از موارد می خواهند با کاهش وزن صورت خود را لاغر و جذاب کنندیکی از مراجعه کنندگانم که چنین ویژگی داشت حاضر شد چنین جراحی بر روی فک و اسکلت صورتش انجام دهم تا صورتش را جذابتر کنممن جراحی های سنگین را به صلاح او نمی دانستم لذا با توجه به این موضوع پیشنهاد کردم که لب هایش را جراحی و گرفت کند. جالب اینجاست که با بزرگ کردن لب ها آنقدر تغییر کرد و راضی بود که با وجودی که بیش از 3 سال از جراحی او می گذرد دیگر هیچگونه نیازی برای جراحی فک و اسکلت صورت خود احساس نمی کند.

اگر لب های شما خیلی باریک است یعنی ضخامت آن 3میلیمتر یا کمتر است و می خواهید لب های خود را حجیم کنید لازم است بدانید که احتمال یکی از عوارض ژل لب در شما بیشتر از لب های عادی است. این عارضه همان ناهمواری و گلوله شدن ژل در لب های شماستاین حالت به راحتی زیبایی لب های شما را حین خندیدن و صحبت کردن آسیب می زند زیرا در این حالت ها نمای ناهمواری لب های شما بیشتر دیده می شود. گاهی با وجودی که مدت زیادی از تزریق ژل لب گذشته و خود ژل تا حدود زیادی از بین رفته است باز هم ناهمواری در لب های شما باقی می ماند زیرا اغلب ژل ها یک لایه فیبروز و کلاژنی در اطراف خود ایجاد می کنند. در لب های نرمال این لایه دیده نمی شود و لمس نمی گردد؛ ولی در لب های بسیار نازک این حالت به خوبی دیده می شودیکی از مراجعه کنندگانم که (( مدل)) است و خانمی با صورت جذاب و ظریف می باشد، با وجودی که بیش از 3سال پیش 3بار هیالاز تزریق کرده است ولی هنوز از ناهمواری به جای مانده از فیبروز، همچنان شکایت داردبدون شک برای او گرفت لب گزینه بهتری نسبت به تزریق ژل لب بود.

افرادی که لبهای بسیار نازکی دارند اگر بخواهند لب بسیار ضخیمی داشته باشند ممکن است در 2 مرحله نیاز به گرفت لب داشته باشند زیرا در مرحله اول لب آنها گنجایش گرفت کوچکی را دارد ولی پس از چند ماه از گذاشتن گرفت اولی به راحتی می توانند گرفت بزرگتری را در لب های خود داشته باشند.البته در معاینه قبل از عمل می توانم با اطمینان بیشتری بگویم که آیا نیاز به گرفت دوم دارد یا خیر.

3 – لب های غنچه Rourd lips – انواع لب:

این لب ها به صورت گرد خود را نشان می دهند و همزمان دو ویژگی ضخیم بودن لب ها و کوچک بودن دهان را نشان می دهند.برخی از افراد به صورت خدادادی چنین لب هایی دارند ولی برخی از خانمها در حسرت داشتن چنین لب هایی هستند.با وجودی که می توان ضخامت لب ها را با تزریق ژل بیشتر کرد ولی نمی توان دهان را کوچک کرداما با استفاده از جراحی زیبایی لب به دو صورت می توان لب های غنچه را ایجاد کرد.

در روش اول با استفاده از جراحی و گرفت فقط بخش مرکزی لب ها را برجسته می کنیم و با این کار باعث می شویم که به صورت خطای دید دهان کمی کوچکتر به نظر برسد و لب ها غنچه دیده شود.اغلب افراد با چنین کاری به خواسته خود می رسند و راضی می شوند ولی ممکن است برخی به آن اکتفا نکرده و تمایل به کوچک کردن دهان داشته باشند.در این حالت می توانند جراحی کوچک کردن دهان را انجام دهند.

اگر شما تمایل به بزرگ کردن لب ها و کوچک کردن دهان داشته باشید به دو دلیل توصیه می کنم که کوچک کردن دهان را به صورت مجزا و پس از گذشت 6 ماه از برجسته کردن جراحی برجسته کردن لب ها را انجام دهیدزیرا 1) ممکن است بعد از برجسته کردن قسمت مرکزی لب ها هیچگونه نیازی به جراحی کوچک کردن دهان احساس نکنید. 2) انجام این دو جراحی به صورت جدا از یکدیگر نتایج بهتر و دقیقتری را در پی دارد.

4 – لب های عریض wide lips – انواع لب:

این لب ها آمیخته ای از لب های با حجم متوسط و دهان عریض هستند. در کشورهای غربی، این نوع لب ها بیشتر دیده می شود و طرفداران بیشتری دارد.


اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x