buccal fat removal
زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه

برداشتن چربی زیر گونه یا برداشتن چربی لپ ها

معیارهای مختلفی برای زیبا سازی و جذابیت صورت وجود دارد. تحقیقات زیادی در این مورد انجام گرفته، تا بتوان عواملی که باعث جذابتر شدن هرچه بیشتر صورت می شود را شناسایی نمود. یکی از مهم ترین عوامل برای زیبایی بیشتر، برداشتن چربی بوکال است. در ادامه  به بررسی جراحی برداشتن چربی بوکال می پردازیم.

در یکی از بررسی هایی که به منظور تعیین معیارهای جذابیت صورت انجام گرفت، به این ترتیب بود که تصاویر مختلفی از صورت زنان و مردان بوسیله کامپیوتر طراحی شد. این تصاویر تغییرات جزئی با یکدیگر داشتند و از شرکت کنندگان در آن مطالعه خواسته شد که صورت جذاب را از دیدگاه خودشان در بین این تصاویر انتخاب کنند.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شد که یکی از معیارهای مهمی که از سوی شرکت کنندگان به عنوان جذابیت در نظر گرفته شده بود، وجود برجستگیها و زاویه های مشخص در صورت است. مخصوصا اگرقدری حجم در زیر گونه کم باشد، باعث بهتر دیده شدن برجستگی گونه شده و صورت را هم در زنان و هم در مردان جذابتر نشان می دهد.

تصاویر زیر از جمله موارد بررسی شده در تحقیق بودند، که بوسیله کامپیوتر ایجاد شده اند و وجود واقعی ندارند.

بررسی چهره افراد از نظر وجود برجستگی های و زوایای مشخص صورت (ناحیه ی بوکال صورت)

چه عواملی باعث افزایش حجم بافت چربی زیر گونه می شود؟

در برخی از افراد به صورت ژنتیکی، بافت چربی بوکال بسیار حجیم است و همین عامل باعث پرتر نشان دادن صورت و کاهش جذابیت آن می شود. برخی دیگر نیزبه دلیل افزایش وزن، دچار تجمع چربی در صورت می شوند که یکی ازمهمترین محلهای تجمع چربی در ناحیه زیر گونه است. در افراد مسن، افتادگی و جابه جایی چربی بوکال باعث نمایانتر شدن آن می شود.

آیا امکان کاهش حجم زیرگونه وجود دارد؟

خوشبختانه با تخلیه چربی ناحیه بوکال (چربی لپ ها Buccal Fat) می توانیم حجم بافتهای زیر گونه را کاهش دهیم. این جراحی به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی (مانند اقدامات دندانپزشکی) قابل انجام است. درافرادی که از دندانپزشکی هراس دارند می توانند با خواب عمیق و یا بیهوشی انجام گیرد.

چربی بوکال (ناحیه لپ ها) از نظر آناتومیکی در کجا قرار دارد؟

این چربی از زیر گونه شروع شده و تا نزدیکی خط فک پایین ادامه دارد. البته در برخی از افراد میزان این گستردگی کمتر و یا بیشتر است. اگر خطی فرضی که از مجرای گوش به گوشه دهان را در نظر بگیریم، بخش عمده چربی بوکال در اطراف وسط این خط قرار دارد. (تصویر زیر)

چربی بوکال صورت از لحاظ آناومی در کجای صورت قرار گرفته است.

آیا تخلیه چربی بوکال می تواند به شاخه های عصبی صورت آسیب بزند؟

همانطور که در تصویر زیر دیده می شود، شاخه های عصب صورت از مجاورت چربی بوکال می گذرند. ولی در زمان تخلیه چربی، به راحتی چربی را از شاخه های عصبی و دیگر بافتهای سالم اطراف جدا کنیم. با دید مستقیم و بزرگنمایی، جراحی را بدون آسیب به عصب صورت انجام دهیم. لذا آسیب دائمی عصب صورت بسیار بعید است.

شاخه های عصب صورت در کنار چربی بوکال قرار گرفته اند.

تخلیه چربی بوکال به چه افرادی توصیه می شود؟

افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند می توانند کاندید مناسبی برای تخلیه چربی بوکال شوند.

  1. در افرادی که تمایل دارند صورت لاغر تری داشته باشند، این اشخاص در کنار کاهش وزن و ساکشن چربیهای زیر پوستی، می توانند از تخلیه چربی بوکال بهره ببرند.
  2. افرادی که به زاویه دار کردن صورت فکر می کنند، برای برجسته کردن نسبی گونه و زاویه فک، از تخلیه چربی بوکال در کنار برجسته سازی، استفاده مضاعف ببرند.
  3. در افراد جوانی که به صورت اختصاصی ناحیه لپ ها حجیم و برجسته است و تمایل به اصلاح آن دارند.

نکات مهم تکمیلی در مورد چربی بوکال:

  1. در افراد مسن، جابه جایی چربی ناحیه بوکال به نواحی پایین تر مشاهده می شود.بر خلاف جوانان توصیه می کنیم به جای برداشتن چربی بوکال، از آن برای برجسته سازی گونه تحلیل رفته و یا هموار سازی نواحی گود شده صورت استفاده کنند.
  2. در کل تخلیه چربی بوکال، یک جراحی مکمل محسوب می شود. بیشتر به صورت ترکیب با دیگر جراحی های فرم دهی صورت به کار می رود.
  3. از میان جراحی های مختلف، پروتز زاویه فک در ترکیب با تخلیه چربی بوکال بهترین نتیجه را به همراه دارد. بیشترین طرفدار را در صنعت مد و فشن دارد.

پاسخگوی سوالات شما از طریق کانال های ارتباطی زیر هستیم:


سوالات متداول

آیا جراحی تخلیه بوکال برای افراد مسن مناسب است؟

اغلب در افراد مسن چربی های صورت تحلیل رفته در نتیجه توصیه می کنیم به جای تخلیه بوکال از آن برای برجسته سازی گونه استفاده کنند.

مهم‌ترین چالش در برداشت چربی داخل دهانی یا ناحیه بوکال چیست؟

در زمان تخلیه چربی، به راحتی چربی را از شاخه های عصبی و دیگر بافتهای سالم اطراف جدا کنیم. با دید مستقیم و بزرگنمایی، جراحی را بدون آسیب به عصب صورت انجام دهیم. لذا آسیب دائمی عصب صورت بسیار بعید است.

چند روز پس از جراحی بوکال نیاز به استراحت است؟

جراحی بوکال به صورت سرپایی انجام می شود و فرد فردای راحی می تواند به روال عادی روزانه برگردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x