زمان مطالعه مطلب: 2 دقیقه

گودی لپ چیست؟ ( ایجاد گودی لپ )

هر صورت با لبخند جذابتر می شود. شکل خنده هر فرد یکی از ویژگی های منحصر به فرد اوست و هیچ دو لبخندی کاملا یکسان نیست. در حین خنده عضلات مختلفی از صورت منقبض شده و باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر ما می شود. تغییرات خنده تنها محدود به کشیده شدن لبها و نمایان شدن دندانها نیست، بلکه در قسمتهای مختلف صورت مانند اطراف چشمها نیز تغییراتی ایجاد می شود به طوری که اگر صورت بوسیله ماسک پوشیده باشد، تنها با دیدن چشمها هم می توان به خنده فرد پی برد.

یکی از ویژگیهایی که در حین خنده بعضی از افراد دیده می شود گودی روی لپ آنهاست. این گودی در فاصله چند سانتی از گوشه لبها دیده می شود و اغلب به صورت دینامیک است یعنی در حالت عادی اصلا وجود ندارد ولی در حالت خنده (با انقباض عضلات) تظاهر پیدا می کند. به طور طبیعی گودی لپ می تواند به صورت یک یا دو طرفه باشد. در مواردی که گودی لپ دوطرفه است الزاما این گودی در دو طرف کاملا یکسان نبوده و می تواند شکلهای متفاوتی داشته باشد.

علت ایجاد گودی لپ چیست؟

در افرادیکه به طور طبیعی گودی لپ دارند بر خلاف بقیه افراد، الیافی از عضلات که در خنده منقبض می شوند، اتصالاتی به پوست ناحیه لپ می فرستند در نتیجه در هنگام انقباض این عضلات (در حین خنده)، پوست روی آنها به داخل کشیده شده و گودی لپ ایجاد می گردد.

آیا می توان گودی لپ ایجاد کرد؟

جواب این سوال مثبت است. اغلب متقاضیان ایجاد گودی لپ، خانمهای جوانی هستند که تمایل به داشتن فرم یکطرفه آن را دارند. امروزه با روشهای مختلف می توان این گودی را بر روی لپ ایجاد کرد. این کار به صورت سرپایی با بی حسی موضعی انجام می گیرد. انجام این کار از داخل دهان صورت گرفته و به هیچگونه برش یا بخیه ای بر روی پوست نیاز ندارد.

نتیجه ایجاد گودی لپ چه مقدار باقی می ماند؟

در مورد مدت نتیجه این کار باید گفت دراغلب موارد نتیجه به صورت دائمی است ولی گاهی ممکن است نتیجه آن به مرور زمان از بین برود و نیاز به تجدید این کار باشد.

آیا ایجاد گودی لپ عوارضی دارد؟

صادقانه باید گفت که مصرف هرگونه دارو و پذیرش هر گونه خدمات جراحی زیبایی، عوارض بالقوه خود را دارد. با وجودی که اغلب ما از پنیسیلین تزریقی و یا استامینوفن خوراکی بدون هیچ مشکلی استفاده نموده ایم ولی افرادی هستند که دچار عوارض ناشی از مصرف آنها شده اند. غیر قرینگی صورت و بیحسی پوست نواحی اطراف می تواند از عوارض بالقوه ایجاد گودی لپ باشد. در اغلب موارد این عوارض به صورت گذرا بوده و بعد از مدتی خود به خود برطرف می شود. در صورتی که این کار بر اساس اصول علمی و با آشنایی کامل از آناتومی محل انجام شود این مشکلات به حداقل می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x