مردانه سازی صورت
زمان مطالعه مطلب: 2 دقیقه

مردانه سازی صورت

 

تفاوت چهره در آقایان و خانم ها

تقریبا همه اجزاء صورت در زنان و مردان با یکدیگر متفاوتند. این تفاوت در برخی قسمتهای صورت چنان زیاد است که به راحتی میتوان جنسیت فرد را از روی آن، تشخیص داد. عضلات صورت آقایان حجیم تر از عضلات صورت خانم هاست. به همین دلیل اسکلت صورت آقایان درشت تر از خانمهاست و زوایای گونه، چانه و زاویه فک پایین، برجسته تر است.

جراحی مردانه سازی صورت
مردانه سازی صورت

پوست آقایان اندکی ضخیمتر از پوست خانمهاست و رشد موها درنواحی ریش و سبیل، چهره مردانه را به راحتی از چهره زنانه مجزا می کند. چربی زیرپوستی در خانمها حجم بیشتری دارد در حالیکه در آقایان حجم چربی صورت کمتر است. در افرادی که متقاضی مردانه سازی صورت هستند، این تفاوتها را باید در نظر داشت. خوشبختانه بخش عمده ای از تغییرات مردانه سازی صورت را می توان با روشهای غیر جراحی ایجاد نمود.

 

 

تفاوت ساختار صورت مرد و زن

 

مردانه سازی بالای صورت (پیشانی)

در آقایان، بخش پایینی استخوان پیشانی (لبه حدقه چشم و استخوان زیر ابرو)، نسبت به خانمها رشد بیشتری پیدا می کند. لذا به منظور مردانه سازی این قسمت، باید این نواحی پایین پیشانی و زیر ابرو برجسته شوند. برای برجسته سازی این نواحی دو روش عمده وجود دارد که شامل استفاده از پروتز و تزریق فیلر می باشد. تزریق فیلر برای برجسته سازی پایین پیشانی، ساده ترین روش است که بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی ظرف کمتر از یک ساعت انجام می گیرد.

 در برخی از افراد می توان با استفاده از پروتزهای مخصوص، این لبه استخوانی را برجسته نمود ولی پروتز های این ناحیه اغلب در دسترس نیستند و در گاهی باید به صورت ویژه برای هر فرد مورد نظر طراحی و ساخته شوند تا بتوان نتایج مناسب را بدست آورد. لذا استفاده از پروتز در این قسمت ناشایع است.

 

مردانه سازی پایین صورت (فک پایین)

در بخش پایینی صورت، تفاوت عمده ای که در چهره خانمها و آقایان وجود دارد مربوط به رشد فک پایین است. فک پایین در آقایان رشد بیشتری داشته و همین موضوع باعث می شود که زاویه فک و چانه برجسته تر دیده شوند.

با توجه به همین نکته، می توان انتظار داشت که برای مردانه سازی صورت، در برخی از افراد لازم است از پروتز فک یا تزریق فیلر استفاده نمود. در مواردی که میزان برجسته سازی مورد دلخواه اندک باشد، تزریق فیلر اولویت دارد ولی در مواردی که بیش از 3 میلیمتر انتظار برجسته سازی داریم، استفاده از پروتز نتایج بهتری را به دنبال دارد.

 

مردانه سازی بخش میانی صورت (گونه و زیر گونه)

فرم گونه در آقایان و خانم ها با یکدیگر تفاوت فاحشی دارد. برجستگی گونه در آقایان به دلیل رشد بیشتر استخوان گونه بوده و به همین دلیل، گونه از نواحی طرفین به سمت بیرون برجسته است. در حالیکه حجم عمده گونه خانمها را بافت نرم و بویژه چربی مالار (چربی زیر پوست) تشکیل داده است وهمین موضوع باعث می شود که گونه در خانمها به سمت جلو برجستگی داشته باشد.

در افرادی که متقاضی مردانه سازی صورت هستند، می توان از پروتز  گونه برای برجسته سازی گونه استفاده نمود. به صورت جایگزین می توان از فیلر برای این برجستگی استفاده کرد.

ناحیه زیر گونه در آقایان لاغر بوده و چربی کمتری دارد. لذا برای مردانه سازی صورت، می توان برداشتن چربی ناحیه زیر گونه (بوکال) را به عنوان یک روش فرعی در نظر داشت.

در نهایت برای رشد موهای صورت نیز، استفاده از هورمون های جنسی مردانه، موثر است.

 

مردانه سازی فک 

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x