زمان مطالعه مطلب: 13 دقیقه

جراحی گرفت لب

جراحی گرفت لب (Dermofat Graft) چیست؟

قبل از توضیح روش جراحی گرفت لب ابتدا قصد داریم شما را با جایگاه لب در زیبایی صورت انسان و همچنین روش های مختلف جراحی لب و حجیم سازی لب ها آشنا کنیم. مزایا و معایب روش های جراحی زیبایی لب را بررسی کنیم و دلایل توجه مردم به لب های حجیم که امروزه یکی از معیارهای زیبایی به شمار می رود را مرور نماییم.

با مطالعه این صفحه کلیه اطلاعات لازم در خصوص تکنیک های موجود برای حجیم سازی و جراحی لب را بدست خواهید آورد. در صورتی که نیاز به انجام جراحی لب در صورت خود و بستگانتان احساس کردید، می توانید مناسب ترین روش جراحی را انتخاب نمایید و با فاکتور های انتخاب بهترین جراح لب در ایران آشنا شوید.

در ایران وقتی صحبت از جراحی زیبایی به میان می آید، بلافاصله جراحی بینی به ذهن مردم خطور می کند و اکثر افراد گمان می کنند با جراحی بینی و اصلاح عیوب آن رویای داشتن چهره ی زیبا و ایده آل که همواره در ذهن خود تصور کرده اند، محقق خواهد شد.

اما آیا تا کنون فکر کرده اید که زیبایی دیگر اجزاء صورت مانند چشم ها و لب ها تا چه اندازه در زیبایی چهره اثر گذار خواهد بود؟
جالب است بدانید در تحقیقی که در این زمینه انجام شده است مشخص شده است که تاثیرگذارترین عضو صورت در زیبایی چهره، چشم ها هستند. چشم ها اولین راه ارتباطی ما با جهان پیرامون هستند. چشم ها دریچه ای برای انتقال احساسات و عواطف آدمی است. بعد از چشم، لب دومین عضو اساسی، مهم و تاثیر گذار در جذابیت و زیبایی چهره محسوب می شود. زیبایی لب ها از دیرباز خصوصا در میان خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

تولید انواع رژ لب، خط لب و سایر مواد آرایشی برای زیبایی لب ها توسط شرکت های مختلف و بالا بودن آمار فروش آن ها در کل جهان گواهی بر این موضوع است و تمام خانم ها با هر قوم و نژاد و فرهنگ و ملیتی همواره سعی در زیباتر کردن لب های خود دارند. زیبایی لب ها علاوه بر افزایش جذابیت چهره، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس خواهد شد و در اکثر مواقع در توسعه ی جاذبه های جنسی (از دیدگاه جنس مخالف) و بهبود روابط عاطفی و شخصی افراد نیز بسیار موثر است.

بعد از لب ها، بینی سومین نقش موثر را در زیبایی چهره ایفا می نماید. از همین روی گهگاه دیده می شود فردی که چشم ها و لب های زیبایی دارد حتی با وجود بینی بزرگ، زیبا به نظر می آید.

جراحی-سانترال-لب

معیارهای زیبایی لب

 

در ابتدا لازم است بدانیم لب زیبا چگونه لبی است چه معیارهایی باعث زیبا دیده شدن لب ها می شود؟
باید توجه داشت که زیبایی لب ها به طور کلی از 2 منظر مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. فرم و شکل لب
  2. حجم متناسب لب با دیگر اجزای صورت

اولین معیار زیبایی در لب ها وجود قرینگی در لب (Lip Symmetry) است؛ چه در حالت ساکن (استاتیک) و چه در حالتی که لب ها در حال حرکت هستند (حالت داینامیک)، مانند زمانی که در حال خندیدن و صحبت کردن هستیم.

Lip Symmetryمی توان گفت هرچه مقدار قرینگی بیشتر باشد زیبایی لب ها نیز بیشتر می گردد اما باید توجه داشت مقدار کمی نامتقارنی در تمام افراد امری کاملا طبیعی است و نیاز به جراحی ندارد. در مورد نامتقارنی های شدید ممکن است با جراحی این غیرقرینگی ها تا حدی قابل قبولی کاهش یابد. اما به هیچ عنوان در هیچکدام از روش های جراحی نمیتوان انتظار داشت که این غیرقرینگی ها بصورت کامل رفع گردد. تنها میتوان با جراحی و ایجاد خطای دید، تا حدی غیرقرینگی ها را کاهش داد.

دومین معیار مهم در زیبایی لب ها وجود تناسب در لب بالا و لب پایین است. لب بالا و لب پایین نباید از نظر فرم و حجم تفاوت فاحشی با یکدیگر داشته باشند. برای مثال نباید یک لب خیلی باریک و لب دیگر خیلی پهن باشد، یا نباید یک لب جلو و لب دیگر عقب تر باشد.

تناسب لب هانکته ی مهم دیگر تناسب خود لب با بافت های اطرافش است. گاهی اوقات ممکن است عدم تناسب در بافت های اطراف لب منجر به این شود که لب ها زیبا به نظر نیایند. برای مثال در افرادی که چانه ی کوچکی دارند که عقب تر از حالت طبیعی است، یا شیار مناسبی بین لب و چانه تشکسل نشده است و یا افرادی که دچار افتادگی بینی هستند، ممکن است، لب ها زیبا به نظر نیایند. به همین دلیل تناسب سایر اجزاء صورت نیز تاثیر مهمی در زیبایی لب ها دارند. وجود این معیارها در کنار یکدیگر باعث میگردد لب ها به زیبایی در چهره کمک نماید و چهره ای جذاب ترسیم نمایند.

روش های زیباسازی لب

با پیشرفت های روز افزون علم پزشکی، روش های جدیدتری برای زیبا سازی لب ها معرفی می شوند که این روش ها به دو دسته ی کلی روش های تهاجمی و روش های غیرتهاجمی تقسیم بندی می شود:

الف) روش های غیر تهاجمی زیبا سازی لب ها

  1. ساده ترین و ابتدایی ترین روش، همان روش آرایش لب ها است.
  2. اجرای تتو در لب ها از موارد دیگری است که با ایجاد خطای دید باعث بهتر به نظر آمدن فرم لب ها می شود، اما تغییری در حجم لب ها ایجاد نمی کند.
  3. روش سوم تزریق فیلر یا ژل است. این مواد با افزایش حجم لب باعث زیبایی لب ها می شود.
    ژل هایی که در گذشته استفاده می شد، ماندگاری طولانی تر اما ایمنی بسیار کمی داشتند. این ژل ها جای خود را به ژل هایی که امروزه استفاده می شود دادند. ژل های جدید بدلیل داشتن ماندگاری کمتر (6 ماه تا یک سال) اما ایمنی بیشتر احتمال بروز عفونت و واکنش در بدن را به حداقل میرسانند. امروزه تزریق این دسته از ژل ها که حاوی اسید هیالورونی (Hyaluronic acid) است بسیار رواج یافته و ریسک های عفونت بشدت کاهش پیدا کرده است.
    لذا توصیه می شود افرادی که انتظار تغییرات جزیی در لب های خود را دارند، ابتدا نسبت به تزریق ژل اقدام نمایند. اگر این تغییرات برای آن ها رضایت بخش نبود و خواهان دائمی شدن این تغییرات در لب های خود بودند، برای جراحی لب بدنبال پزشک متبحر و با تجربه ای باشند.
  4. تزریق چربی
    تزریق چربی هم جزء روش های کم تهاجم قرار می گیرد، اما به دلیل متحرک بودن بافت لب، چربی در این ناحیه ماندگاری کمتری نسبت به ژل دارد.
  5. پروتز لب
    یکی از روش هایی که باعث افزایش لب حجم لب می شود، استفاده از پروتز در لب ها است. در گذشته بیشتر از این روش استفاده می شد. استفاده از پروتز برای برجسته کردن بخش های مختلفی از بدن رایج است. به صورتی که در اکثر موارد نتایج رضایت بخشی را به دنبال دارد، اما در مورد لب ها اینگونه نیست و رضایت متقاضی جلب نمی شود! تجربه نشان داده است، افرادی که برای افزایش حجم لب خود از پروتز استفاده می کنند، پس از گذشت مدتی که از نتیجه جراحی راضی نیستند، تمایل به خارج کردن پروتز لب دارند.

با وجود دائمی بودن پروتز لب، مشکلات گوناگونی پس از قرار دادن پروتز در لب بوجود می آید. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتز در لب امکان جابجایی دارد. باتوجه به بافت لب و ظرافت و حساسیت پوست این ناحیه، حتی مقدار کمی جابجایی پروتز در لب به وضوح به چشم می آید.
  • لب ها عضو متحرکی هستند که در حالت های مختلف مانند خندیدن و صحبت کردن، بافت آن ها به طور دائم در حال انقباض و انبساط است. از طرفی پروتز یک جسم خارجی است. با وجود پیشرفت هایی زیادی که در ساخت پروتز ها شاهد بوده ایم، متخصصان هنوز موفق به ساخت پروتزی نشده اند که مانند بافت طبیعی لب قابلیت انقباض و اتساع داشته باشد.

به همین دلیل وجود پروتز در لب باعث مصنوعی به نظر آمدن آن ها می شود. این حالت برای افراد ناخوشایند است و همین موارد باعث می شود تا افراد برای افزایش حجم لب، تزریق ژل را به این روش ترجیح دهند.ژل با وجود اینکه جسم خارجی محسوب می شود اما برخلاف پروتز یک تکه نیست و قابلیت تغییر شکل دارد و بافت نرم آن به بافت لب ها شباهت بیشتری دارد، برای همین امروزه بیشتر مورد استقبال قرارگرفته است.

ب) روش های تهاجمی زیباسازی لب ها

انواع جراحی زیبایی لب

جراحی مستقیم لب

در این جراحی با برش هایی که در لب زده می شود می توان فرم و یا حجم لب و یا به طور همزمان هر دو را تغییر داد.

برای تغییر در فرم و یا حجم لب روش های جراحی مختلفی وجود دارد:

  • روش جراحی لب از داخل

در این روش برش های جراحی در داخل دهان زده می شود. این برش ها به شکل w (زیگزاگی) بوده و با تغییر بافت های داخلی لب و متمایل کردن این بافت ها به بیرون باعث تغییر در شکل و فرم لب می شود.

 

از آنجاییکه امکان پیش بینی تغییرات بعد از جراحی در این روش وجود ندارد، بعد از مدتی تقاضا برای انجام جراحی لب به این روش کمتر شده است.

  • روش جراحی لب از بیرون

با انجام این جراحی می توان فرم و یا حجم لب و یا به طور همزمان هر دو را تغییر داد.

فاشیا گرافت (Fascia Graft)

یکی از بافت‌هایی که جراحان زیبایی در سال‌های اخیر برای برجسته‌سازی لب‌ها استفاده کرده‌اند، فاشیا گرافت (Fascia graft) است. فاشیا، به بافتی گفته می‌شود که به صورت نازک ولی محکم بر روی عضله قرار می گیرد ، مانند بافتی که روی گوش وجود دارد که به دلیل نازک بودن این فاشیا، آن را به صورت رول در آورده و برای برجسته‌سازی لب استفاده می‌کنند.

آقای دکتر بهلولی و همکارانش در مقاله‌ای که در سال 2013 به چاپ رسید (لینک مقاله در پانوشت موجود است)، از فاشیا ناحیه شقیقه برای برجسته‌سازی لب‌ها استفاده کردند و نتایج 6 ماهه آن بررسی گردید که نمونه ای از نتایج آن را در زیر مشاهده مینمایید.

 

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می شود، استفاده از فاشیا تغییرات مثبتی در لب ایجاد می‌نماید.

با توجه به اینکه فاشیای بدست آمده حجم کمی دارد، تغییرات ایجاد شده نیز چندان توجیه‌پذیر نیست. در مقاله اشاره شده، فاشیا با ابعاد 30 *30 میلیمتر فقط برای بخش مرکزی لب بالا استفاده شده و مطمئنا این مقدار فاشیا برای برجسته‌سازی بخش‌های کناری کافی نیست و اگر لب پایین را هم به آن اضافه کنیم، خواهیم دید که با کمبود شدید میزان فاشیا روبرو خواهیم شد.

با توجه به اینکه انتظار تغییرات در اغلب افرادی که متقاضی برجسته سازی لب هستند، بیش از 2.5 میلیمتر است ، همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، میزان تغییر برجستگی لب بعد از 6 ماه با وجود آن که مثبت است اما مقدارکمی دارد (متوسط تغییر سایز لب 32/1-15/1 میلیمتر)، بنابراین استفاده از یک بافت مناسب‌تر و بهتر برای برجسته‌سازی لب‌ها ضروری است تا بتوان انتظار متقاضیان برجسته‌سازی لب را تامین نمود.

جراحی مستقیم لب بدون پیوند بافت

در این روش محل برش در محل خط لب می باشد و دور تا دور لب برش زده می شود و مخاط لب به سمت بیرون کشیده شده که همین امر باعث افزایش مخاط لب می شود. مقدار این کشیدگی و فرم آن براساس اینکه چه فرم لبی قبل از جراحی طراحی شده، متفاوت است.

نکته ی مهم در طراحی فرم و شکل لب قبل از جراحی این است که، لب طراحی شده باید با کل اجزاء صورت تناسب و هماهنگی داشته باشد. در این جراحی نیز امکان باقی ماندن جای بخیه وجود دارد. برای کمتر دیده شدن جای بخیه ها، تکنیک هایی توسط پزشک جراح انجام می شود. لذا توصیه می شود قبل از تصمیم به انجام این جراحی از تجربه کسانی که قبلا این جراحی را نزد پزشک مورد نظرتان انجام داده اند، استفاده کنید.

بعد از گذراندن دوران نقاهت و بهبود زخم ها میتوان از روش های جانبی دیگر مانند آرایش کردن، تتو، درم ابریژن، لیزر و یا استفاده از پمادهای ترمیم کننده برای بهبود جای بخیه استفاده کرد. اگر فردی تمایل به استفاده از این روش ها بعد از جراحی ندارد، توصیه می شود از انجام این نوع جراحی زیبایی لب منصرف شود.

جراحی مستقیم لب از طریق پیوند بافت (Dermofat Graft)

جراحی گرفت لب با نام درموفت گرفت یا گرافت نیز شناخته می شود و جزو پرطرفدار ترین روش های جراحی لب به منظور حجیم سازی دائمی لب می باشد. گاهی دیده می شود افراد علاوه بر فرم لب، از حجم لب خود نیز ناراضی هستند. اگر به هر دلیلی نخواهید از تزریق ژل و یا چربی برای برجسته کردن لب خود استفاده کنید می توان بافت مناسبی از بدن را انتخاب و برای حجیم سازی لب استفاده کرد. به این روش پیوند بافت یا graft می گویند. graft بافتی است که از بدن خود فرد برداشته می شود و در داخل لب ها قرار داده می شود. بنابراین در این روش علاوه بر برش دور لب، در محلی که graft از آن برداشته می شود نیز برشی را خواهیم داشت.

محل برداشتن بافت در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. در افرادی که سابقه ی جراحی قبلی مانند سزارین و یا آپاندیس دارند می توان از همان جای قبلی برای برداشتن بافت استفاده کرد. در اکثر موارد سعی بر این است که بافت مورد نظر از محل هایی برداشته شود که در معرض دید کمتری هستند، مانند پشت گوش و یا شیار زیر باسن. انتخاب محل برداشت بافت با نظر شما و صلاحدید پزشک متفاوت خواهد بود.

لذا طبیعی است که مانند هر جراحی دیگری، جای بخیه در محل برش برای برداشتن گرفت باقی بماند. میزان ترمیم و بهبود جای بخیه در این محل تا حد زیادی به نوع پوست و همینطور مراقبت های بعد از عمل که توسط خود شخص انجام می گیرد، بستگی دارد. همانطور که گفته شد تمام تلاش کادر جراحی بر این است که محل برداشت گرفت در محلی باشد که کمترین دید را داشته باشد. با انجام این جراحی می توان انتظار لب هایی با فرم مناسب و برجسته را داشت.

نتیجه جراحی گرفت لب

مزایای روش درموفت گرفت
  1. این روش تمام مزیت های پروتز لب (افزایش حجم دائمی) را دارد.
  2. به دلیل انعطاف پذیری و سازگاری کامل با بدن، معایب دیده شده در تزریق ژل لب و پروتز لب را ندارد (خنده یا صحبت کردن طبیعی است).
  3. اثر ماندگار دارد و مطمئن ترین روش ماندگار افزایش حجم لب است.
  4. چون برش ها داخلی است و دیده نمی شود، هیچگونه ردی از جراحی بر روی پوست باقی نمی ماند.
  5. انجام آن به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی صورت می گیرد(مانند کارهای دندانپزشکی).
  6. این روش را به صورت مستقل و بدون نیاز به روش های دیگر فرم دهی لب می توان انجام داد. ( بویژه به کسانی که از فرم لبشان راضی هستند و فقط می خواهند حجم لبشان بیشتر شود، توصیه می شود.)
  7. در افرادی که به دلیل تزریق ژل، دچار عوارض شده اند و امکان استفاده از هیچ روشی را ندارند، قابل استفاده است.
  8. در افرادی که از تزریق ژل لب راضی نبوده اند و یا بعد از نصب پروتز لب ، احساس خوبی نداشته اند، می توان همزمان با تخلیه ژل یا خروج پروتز، از این روش برای حجم دادن به لب استفاده کرد.
  9. درموفت گرافت بر خلاف فاشیا گرافت، محدودیت حجم نداشته و قابلیت برجسته سازی لب به هر میزان که لازم باشد را دارد.
  10. برای تامین درموفت گرافت مورد نیاز، قابلیت برداشت از نواحی جراحی شده قبلی وجود دارد و لذا برش جدیدی ایجاد نمی شود.
  11. درموفت گرافت برای افرادی که پس از برجسته سازی لبها، باز هم بخواهند لبها را برجسته تر نمایند، بسیار مناسب است و قابلیت تکرار جراحی وجود دارد.
  12. هیچ محدودیتی برای جراحی های زیبایی بعدی همچون لیفت صورت ایجاد نمی کند.

بیرون زدگی(پروجکشن) و یا همان برجستگی لب فاکتوری است که به خصوص در نمای نیم رخ باعث زیبایی لب ها می شود. اما این به معنی ایجاد برجستگی افراطی در لب ها نیست. زیرا همانگونه که حجم و برجستگی مناسب لب باعث زیبایی آنها شده است، برجستگی بیش از حد لب نیز حالت نوک اردک را یادآور می شود که باعث نازیبایی در لب ها خواهد شد.

در اغلب اوقات تزریق ژل با افزایش حجم لب به صورت غیر مستقیم باعث افزایش برجستگی لب می شود. گاهی دیده می شود به طور ژنتیکی در برخی افراد، برجستگی(پروجکشن) لب زیاد است و یا تزریق بیش از حد ژل یا چربی باعث ایجاد این برجستگی شده است.

تزریق ژل در محل خط لب و یا در قسمت های سطحی و یا جلویی لب به صورت مستقیم باعث افزایش پروجکشن لب می شود. بنابراین اگر قصد استفاده از روش های غیرجراحی برای زیباسازی لب های خود را دارید، لازم است به این نکته حتما توجه کنید و برجستگی (پروجکشن) لب های خود را مورد بررسی قرار دهید.

در افرادی که برجستگی لب آنها به طور ژنتیکی بیش از حد است، بهتر است با استفاده از روش جراحی لیفت مستقیم لب، این برجستگی را کمتر نمایند ( لازم است بدانید لیفت سانترال لب برجستگی لب را تغییر نداده و یا اگر تغییری هم بدهد باعث افزایش مقدار برجستگی خواهد شد).

با انجام جراحی لب از طریق پیوند بافت میتوان همزمان فرم و حجم زیبایی در لب ها ایجاد نمود.

گاهی از ترکیب روش های مختلف برای زیبا سازی لب ها استفاده می شود.
ممکن است ابتدا لازم باشد از روشی برای کاهش بیرون زدگی (پروجکشن) لب ها استفاده کرد و بعد از آن از روشی دیگر برای حجیم سازی لب استفاده شود. برای مثال افرادی که لیفت مستقیم (دایرکت لب) انجام می دهند به دلیل کاهش بیرون زدگی (پروجکشن) با استفاده از پیوند بافت، لب برجسته تر با بیرون زدگی مناسب برای آنها ایجاد می شود.

با انجام این روش نیز مانند سایر جراحی ها امکان اصلاح غیرقرینگی ها وجود ندارد بخصوص در زمان خندیدن اما خبر خوب این است که با برجسته تر شدن لب ها غیرقرینگی ها کمتر خود را نشان می دهند. با جراحی ممکن است تا حدودی غیرقرینگی ها کمتر دیده شوند. در افرادی که لب ها به هر دلیل دچار آسیب دیدگی شده و یا دارای شکاف لب هستند و یا به دلیل وجود توده ای در لب بخش هایی از بافت لب از بین رفته باشد، این روش تا حدودی میتواند فرم لب ها را بهبود بخشد. خوب است توجه داشته باشید اگر در گوشه های لب ها خود دچار افتادگی هستید نه با جراحی لیفت مستقیم لب و نه با لیفت سانترال لب این افتادگی ها اصلاح نمیگردد و باید از جراحی دیگری برای اصلاح این مشکل استفاده کرد.

مناسب‌ترین روش برجسته‌سازی لب

از بین روش‌های برجسته‌سازی لب با استفاده از فاشیا گرافت و درموفت گرافت کدامیک بهتر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، بهتر است ابتدا نقش فاشیا را مورد بررسی قرار دهیم و سپس محل برداشت این بافت‌ها را از نظر عوارض احتمالی ارزیابی کنیم. فاشیا در واقع غلاف یا روکش عضله است و معمولا برای برداشتن فاشیا، از عضلاتی که در دسترس هستند استفاده می‌شود. راحت‌ترین فاشیایی که در دسترس قرار دارد، فاشیای ناحیه شقیقه (temporalis fascia) است.

برای برداشتن فاشیا از برشی که در داخل مو‌ها زده می‌شود، استفاده می‌شود و به این ترتیب محل زخم جراحی دیده نمی‌شود. البته می‌توان از فاشیاهایی که در سایر نقاط بدن وجود دارد نیز استفاده نمود. ولی به دلیل دسترسی مشکل به آن قسمت بدن و باقی ماندن رد جراحی، معمولا از فاشیای نواحی دیگر بدن استفاده نمی شود. فاشیای ناحیه شقیقه بافتی بسیار ارزشمند است و کارایی بسیار متنوعی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنم.

فاشیای ناحیه شقیقه چه کاربردهایی دارد؟

در بسیاری از جراحی‌های ترمیمی بینی، و حتی در جراحی ترمیم پرده گوش، می‌توان برای باز‌سازی از این فاشیا استفاده نمود. ولی این فاشیا در جراحی های زیبایی صورت نقش مهمتری ایفا می‌کند. وجود این لایه محکم در ناحیه شقیقه، تکیه گاهی برای لیفت بافت‌های صورت است.

در جراحی‌های رایجی مانند لیفت شقیقه و پیشانی با استفاده از اندوتاین، جراح ، بافت‌هایی را که لیفت می‌کند به این فاشیامتصل می نماید. اگر به هر دلیل این فاشیا برداشته شود و یا استحکام آن ازبین برود، نتایج مطلوب جراحی لیفت تحت تاثیر قرار می گیرد. لذا فاشیای ناحیه شقیقه بسیار ارزشمند بوده و جایگزین ندارد.

با این وجود که استفاده از فاشیا شقیقه برای برجسته سازی لب‌ها، روشی کاملا علمی و موثر است، ولی زمانی که نتایج بدست آمده از آن را با نتایج “درموفت گرافت” مقایسه می‌کنیم، خواهیم دید که چندان نتایج قابل قبولی در لب‌ها ایجاد نکرده و خواهیم دید که روش بهتر و موثرتری برای برجسته سازی لب‌ها وجود دارد. لذا به عنوان یک جراح با تجربه در لیفت صورت، پیشنهاد می‌کنم از فاشیا ناحیه شقیقه، بیهوده به عنوان گرافت استفاده نشود و از روش‌ها و بافت‌های بهتر در حجیم‌سازی لب‌ها استفاده گردد.

هر فردی که متقاضی برجسته‌سازی لب‌ها است، مطمئنا با افزایش سن دچار افتادگی ابروها و بافت‌های صورت می‌شود و به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور متقاضی لیفت کامل صورت خواهد بود و همانطور که توضیح داده شد برای لیفت نواحی مذکور نیاز داریم که فاشیای ناحیه شقیقه سالم باشد. لذا برداشتن فاشیا ناحیه شقیقه می‌تواند شانس موفقیت در جراحی‌های لیفت بخش‌های بالایی صورت را در سال‌های بعد برای شما کاهش دهد.

مقایسه برجسته سازی لب با روش‌های فاشیا گرفت و درموفت گرفت:

  فاشیا گرافت درموفت گرافت
محل برداشت شقیقه ها نواحی مختلف بدن
ماندگاری دائمی دائمی
میزان برجسته سازی کم تا متوسط زیاد
اثر منفی در نتایج لیفت صورت اثر منفی دارد اثر منفی ندارد


پاسخگوی سوالات شما از طریق کانال های ارتباطی زیر هستیم:


توصیه های مهم قبل از انجام جراحی لب

به عنوان آخرین توصیه برای افرادی که تمایل به انجام جراحی لب دارند، آگاهی از موارد ذیل ضروری به نظر میرسد:

  1. قبل از انجام جراحی لب بهتر است از روش های موقت یا غیر تهاجمی برای ایجاد تغییرات استفاده کنید و در صورتی که مایل به دائمی شدن نتایج داشتید برای جراحی لب اقدام نمایید.
  2. بهتر است افرادی که به هر دلیلی آرایش نمی کنند و تمایل ندارند از روش هایی مثل تتو استفاده نمایند از انجام این جراحی منصرف شوند. زیرا جراحی در کنار این روش ها بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.
  3. برای حصول بهترین نتیجه، مانند هر جراحی زیبایی دیگری می بایست صبور باشید. معمولا 6 ماه بعد از جراحی میتوان نتیجه ی واقعی جراحی را مشاهده کرد.
  4. بافت و قوام graft تا حد زیادی به بافت طبیعی لب شبیه است که این امر احساسی طبیعی در لب ها ایجاد می نماید. این احساس خوب در افرادی که تزریق ژل انجام میدهند ممکن است وجود نداشته باشد.
  5. تجربه نشان داده جراحی لب، جراحی ایمن و با عوارض بسیار کمی است و در اکثر موارد میتوان با اعمال سلیقه ی بیمار خواسته ی او را عملی کرد.

برای مشاهده عکس های نتایج جراحی زیبایی لب بر روی لینک آبی کلیک کنید.

هدف از انجام جراحی لب چیست؟

به کمک جراحی لب میتوان فرم و شکل لب ها را تغییر داد و لب ها را پهن تر یا نازک تر کرد. به کمک تکنیک-هایی مانند پیوند بافت، حجم لب ها را هم می توان تغییر داد.

بهبودی ورم حاصل از جراحی لب چند روز طول می کشد؟

معمولا تا 3 روز بعد از جراحی لب ها ورم دارند. ورم لب ها 7 تا 10 روز بعد از جراحی بهبود می¬یابند.

محل برش جراحی لب کجاست؟

دور تا دور لب با هرف تغییر فرم و شکل لب، برش داده می شود.

آیا در جراحی لب جای بخیه باقی می¬ماند؟

معمولا جای بخیه به مرور محو می شود. بسته به نوع پوست ممکن محل بخیه به صورت خط سفید محوی باقی بماند که با روش هایی مانند درم ابریژن رفع می شود.

آیا بعد از انجام جراحی لب، امکان تزریق ژل یا چربی وجود دارد؟

بله، بعد از 6 ماه از انجام جراحی، میتوان تزریق ژل یا چربی انجام داد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

34 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها