زمان مطالعه مطلب: 2 دقیقه

تورم و تا حدودی کبودی بعد از عمل جراحی زیبایی پلک،  طبیعی است و در طول ۳ روز بعد از عمل به صورت مداوم افزایش می یابد. استفاده از کمپرس سرد در نواحی پلک و اطراف چشم، به پیشگیری و کاهش هرچه سریعتر تورم، کمک فراوانی می کند. لذا در ۳ روز اول کمپرس سرد ادامه داشته باشد.

در جراحی زیبایی پلک بالا، معمولا ظرف 1 تا 2 هفته، بیشتر تورمها برطرف می شود و چشم ها حالت نسبتا مناسبی پیدا می کنند.

برای کمپرس سرد، بهتر است، مقداری یخ در کیسه نایلونی ریخته شود و به صورت غیر مستقیم (پارچه ای بین صورت و یخ گذاشته شود) و روی محل جراحی قراد گیرد. دوره های 20 دقیقه ای کمپرس سرد و برداشتن آن به مدت 20 دقیقه، علاوه بر موثر بودن، از سوی شما نیز راحت تر تحمل خواهد شد. (مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی پلک)

توجه: به هیچ عنوان، کیسه یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست قرار ندهید. زیرا سرمای شدید در ناحیه ای که تا حدودی بی حسی دارد، می تواند آسیبهایی را در بر داشته باشد

بهتر است شما به جای دراز کشیدن، در وضعیت نیمه نشسته قرار بگیریداین کار به پیشگیری از تورم کمک فراوانی می نماید(مراقبت های بعد از عمل اصلاح افتادگی پلک)

شستشوی مرتب زخم و استفاده از پمادهای موضعی چشمی بر روی محل جراحی، در بهبود سریعتر و بر طرف شدن جای جراحی کمک کننده است. به دلیل اینکه در روزهای اولیه بعد از عمل ممکن است ورمهای اطراف چشم مانع بسته شدن کامل پلک شوند، بهتر است قبل از خواب، از پماد آنتی بیوتیک برای داخل چشمها نیز استفاده شود> (مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی پلک)استفاده از عینکهای دودی و پرهیز از نور خورشید در ۲ماه اول بعد از جراحی اصلاح افتادگی پلک توصیه می شود. بهتر است تا مدتی از لنزهای تماسی استفاده ننمایید(مراقبت های بعد از عمل اصلاح افتادگی پلک)۵ تا ۷روز بعد از عمل اصلاح افتادگی پلک لازم است که شما مورد معاینه جراح پلاستیک خود قرار بگیرید و بخیه های شما کشیده شوند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها